måndag 12 november 2012

Soft Söndag med smyckestillverkning och scones ;)

En riktigt skön söndag med avkoppling...


Avkoppling och ett par timmar vid köksbordet med smyckestillverkning, blev det igår. 


Två nya halsband. Att tillverka smycken, det är avkoppling för mig! ;) (Likaså att sy ;)  Jag var faktiskt ner på byn och köpte lite Farsdag-fika också. På byns nya stormarknad. Kunde verkligen inte låta bli att köpa med mig ett par hyacinter hem. Vita förstås..

Fars dag ja... kolla in paketet Mannen i mitt liv fick av döttrarna... ett flygplan ;) 


Döttrarna imponerades av min matlagning ;) Snodde ihop en tomat-fetaost-sallad. Med silverlök, basilika och lite chili-vitlökolja. Mmm... silverlök är så gott. Till detta åt vi fläskytterfilé och pommes. 


Minstingen behöver även ett kvällsmellanmål, eftersom hon har diabetes, så hon och Tvilling2 bakade scones. Som de gräddade i  murspisens bakugn. Så mysigt


Mannen i mitt liv och jag behöver i och för sig inget kvällsmellanmål... men glögg och pepparkakor är ju inte helt fel... Speciellt inte pepparkakor, som man ju faktiskt sägs bli snäll av ;) 

En soft söndag som avslutades med senaste 
Johan Falk-filmen

Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken mysig söndag ni har haft, här blev det 3 rätters till mannen och svärfar, brasa och massa tända ljus.Vilka fina smycken du gör Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig söndag!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt skön söndag! Mannen min och jag var också in på "byns nya stormarknad" igår, när vi skulle hämta Moltas hos mormor och morfar... :)

    Ha en fin måndag!
    Kram Jessics

    SvaraRadera
  4. Godmorgon vännen!!
    Vilken underbar söndag..ni hade tillsammans..!!
    Duktig du är på att tillverka smycken..bara såå fina!!
    Önskar dej en härlig måndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Den där tomatsalladen såg inte så dum ut.

    Vad duktig du är på att göra halsband. Den biten i hjärnan som har med sådant knåpande att göra är tyvärr obefintlig hos mig. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hur hungrig blev inte jag nu?!

    Vilken mysig söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilka fina halsband du gör.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig söndag ni har haft. Va kul o göra egna smycken, alltid roligt att få skapa något o få utlopp för kreativa tankar o ideer. Jättesnygga! Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...