onsdag 21 november 2012

U som i ur

Ur -ett annat ord för klocka ;)

,

Bokstaven U, får stå för Ur. Det "ur" som också betyder klocka ;) Jag gillar klockor! Vi har nog ett väggur i varje rum, nästan ;) 

Just detta vägguret fungerar inte. Det står still. Har ingen aning om när det stannade, vilket år? ;) Det är Mannen i mitt livs farmor och farfar som ägt det. Arvegods, vilket är lite kul. 

Jag tycker att det är lite roligt med sina "krusidulliga" former. Inte vackert direkt kanske, men kanske lite fulfint? ;)  
Det passar i alla fall rätt bra in där ovanför whiskyhörnan, där det har sin plats ;)

Fler tolkningar på bokstaven U, i fotoutmaningen A-Ö, hittar ni via Bara Sara


Maria

7 kommentarer:

  1. Det var väl ett jättebra U. Dessutom tycker jag det är jättefint när gamla saker får finnas kvar, även om de är "fulfina" (har några sådana också ;)
    Ha en fin fin dag.

    kram kram Malin .. nu skall jag kolla in dina tidigare inlägg, har varit lite mycket här ett tag *ler*

    SvaraRadera
  2. Vi har en klocka vi med fast inte framme, borde kanske hämta in den gala klenoden.. Håller med lite ful-Fint! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ja trots alla datorer och telefoner med klockor är det nåt helt klart nåt särskilt med de som hänger på väggen och tickar - om de funkar:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också klockor...de ger liv åt ett rum med sitt tickande, lite mysigt och funker de inte så är dom vackra prydnader och ett fint minne, precis som er klocka. Som Du skriver...vilket år, vilken dag stannade den?? lite spännande att tänka så.
    Önskar Dig en riktig toppendag!!
    kram lisamaaj

    SvaraRadera
  5. Fyndigt med Ur i utmaningen. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Ljuvlig klocka. Ha själv en från min farfar & farmor som tyvärr tiden står stilla på...
    Kika in hos mig jag har något till Dig...! Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Det är ju bara så härligt att se vad alla som deltagit i utmaningen väljer till respektive bokstav.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...