torsdag 29 november 2012

Ö som i Öppen spis

Sista bokstaven! Bokstaven Ö!


Nu har även jag kommit "i mål"! Dags för sista bidraget till Fotoutmaningen A-Ö, som Bara Sara låg bakom! De flesta blev nog klara igår redan ;)
Bokstaven Ö får stå för Öppen spis! ;) Vi har en "öppen spis" i sovrummet. En skorstenslös variant som man eldar med spisbränsle. Lite fusk, alltså ;) 


Men den är mysig med sina stämningsfulla lågor! Och värme ger den. Vi har ännu inget element i vårt sovrum, så det är perfekt att elda lite, när man går och lägger sig, de kvällar det är lite för kallt i sovrummet.

Naturligtvis fick öppna spisen en liten "julpiff" igår, den med ;) Tallrisgirlang som jag hängde lite plåtbokstäver i :)

Det var alltså alfabetets sista bokstav. Synd, det var ju roligt detta ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Så fin öppen spis! Och så julmysigt du har gjort på den!
    Jag var inne på det också men den vi har är ju en kamin ;)
    Ha en fin torsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har pyntat på spisen. Skapar en härlig julstämning. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Va mysigt!
    Tänk att du betat av hela alfabetet nu... Tiden går så fort!

    Du har en award att hämta hos mig! :) Om du vill alltså, självklart inga måsten... Ska kännas kul och inte betungande! :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Halloj! Har behovdes ingen varm vetekudde i dag inte. Men jag kan varmt rekommendera att kopa en dor det ar skont. Men just idag hade det varit battre med en isblasa sa varmt hade vi, blev visst +36 fram pa eftermiddagen!!
    Jag gillar din (dina) spisar jattemycket. Sa mysigt och stamningsfullt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej! Å vad det såg mysigt ut och snyggt med granris och ett god jul, javisst har bokstavsutmaningen varit kul och man har fått många nya bloggar att titta in hos, Karin

    SvaraRadera
  6. fin spis och visst ger de myskänsla med lite eld.
    Ha en bra kväll. Jennie

    SvaraRadera
  7. Åh vad mysigt. Jag skulle också vilja ha en sådan. Får nog införskaffa ;)
    Jag tycker att det är synd att utmaningen är över.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  8. Det där ser inte fel ut! En brasa slår allt när man varit ute en vinterdag.
    Kram Ester

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...