tisdag 6 november 2012

Inspirerad

Det finns mycket runt om en, att inspireras av!


Jag inspireras av olika saker när jag tillverkar smycken! 
(eller när jag syr saker också, för den delen;)

Det kan vara ett klädesplagg som inspirerar med sina färger. Ett gammalt vintageföremål, kan också inspirera till något smycke i "vintage stil". 

Det kan ju också vara naturen som inspirerar! Som hösten till exempel! Med sina varma färger!

Det senaste halsbandet, som jag gjorde igår, är inspirerat av just hösten. Det fick gå i orange och brunt. 

Jag blev nog inspirerad av mig själv också, att fortsätta göra smycken, efter de två jag gjorde förra veckan.  Eller rättare sagt att göra smycken igen, kanske man kan säga? Jag har ju gjort massoooor de senaste sex åren ;) Men det har ju varit lite dåligt med tid till det under byggtiden ;) 

Nu känns det som att jag är på gång igen! ;) :)


Maria

11 kommentarer:

  1. Härliga och mjuka toner. Fortsätt bara så vi kan få shoppa loss lite senare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket fin halsband! Jag har missat många fina inlägg här ser jag. Visst är det skönt när man plötsligen får mer tid över till annat. Så blev det för oss när sonen slutade med hockeyn , då fick jag mer egentid. Kram fina! Nilla

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gör, roligt att kombinera med kläder och naturen. Ha en fin tisdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Ny besökare i din blogg! Trevlig stund har jag haft och njutit av dina fina bilder!
    Tack för titten!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Åh ännu ett fint halsband. Jag gillar verkligen de du gör, så fina. Visst är det underbart när man hittar inspirationen till att pyssla med vad det nu än är man gillar att göra.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Åh jag saknar att göra smycken, fick tennisarmbåge så det fungerar inte alls längre.
    Fint det blev!
    Jag och maken tog också en tur på egen hand i helgen, något man borde göra oftare!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Fint halsband! Ja, det gäller att få sin tid och kunna sitta och pyssla med saker ibland. Då tror jag också inspirationen kommer.

    Vilken helg ni fick i Göteborg! Tycker också det är viktigt att få rå om varandra på tu man hand och det har inget med att man inte älskar sina barn. Tror det är lika viktigt för barnen att göra något utan sin mamma och pappa också. Det växer man av.

    Ha en skön dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Vilket fint halsband!!! Jättesnyggt och jättehöstinspirerande ;)

    tack fina du för din F kommentar... fyndigt och det värmde ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är! ja visst är det kul när inspirationen kommer från naturen!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Du är jätteduktig Maria!!
    Lite tråkigt i jobbet att man sällan kan ha långa halsband, då man slår barnen i huvudet och ansiktet med dom på dagarna...
    Önskar Dig en skön tisdagkväll, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...