onsdag 7 november 2012

G som i .... Glögg!

Ja, men det här var ju riktigt kul ;)


Kul att vara med i fotoutmaningen från A-Ö, menar jag! Hos Bara Sara  Titta in hos henne!

Bokstaven G får så klart symbolisera glögg i dessa kommande adventstider! Det är ju så gott med glögg. Finns ju så otroligt många sorter att välja på! Både alkoholfritt och med alkohol. Själv köper jag nog mest alkoholfritt (eller låg alkoholhalt;) Så man kan dricka det precis när man vill ;)
Har förstått att det är många som köper årgångsglöggen varje år. Själv är jag ingen samlare av den, eller känner något måste att testa den varje år ;) Men i år har jag köpt den. Varför? Jo, för att flaskan var snygg ;)
De fina glöggmuggarna, som ju också börjar på G, förstås, har jag fått av Mannen i mitt liv. Fick dem i julklapp första året som vi var tillsammans. 

De är från Höganäs och jag älskar dem! Både för att de är stilrent enkla och vackra och dels för att dem bara ligger mig så otroligt varmt om hjärtat! :)


Maria




11 kommentarer:

  1. Gulliga glöggmuggar och fin stjärna.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Den där glöggflaskan dyker upp lite här och var ;-) Snygg är den allt! Kul att du är med i bloggutmaningen!

    SvaraRadera
  3. Årets glögg verkar spännande! Har du hunnit smaka den, är den god? :) Själv är jag gravid och kan inte dricka denna glögg i år men jag brukar älska Blossas årsglöggar.

    Ha en fin dag!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  4. Håller med om att den där flaskan är riktigt snygg! Och muggarna är jättefina!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!

    Håller med dej om..att flaskan är snygg..men det tycker jag också var det enda...:)
    Innehållet..föll mej inte alls i smaken..tyvärr!!

    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    kram Annika

    SvaraRadera
  6. Är inget glöggfan men Ikea hade en äppelglögg förut som jag gilla. Nu har de en ny sort som jag ska prova.

    Satt och pyssla framför tv:n igår och då var det nått program på. där fanns en gubbe som var med i guiness rekordbok. Han hade världens största samling av diabetes relaterade saker. Han hade fått diagnosen 1958 och hade samlat sen dess. då kom jag och tänka på er. : )

    Ha en toppen dag!¨
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Va kul att bokstaven G symboliserar just glögg i flera som är med i A-Ö!! Jag själv är ingen glöggfantast och tänkte i andra banor kring G! Ses imorgon med H då! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Glögg är gott! Hur tycker du att årets smakade, då? Har inte provat den själv än...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är flaskan snygg, men har tyvärr ett antal flaskor från tidigare år, som inte
    blivit urdruckna! Kanske måste köpa den här också... väntar väl till du
    kommer med utlåtande om smaken.
    Ha en bra kväll
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. Åh, jag har tänkt att jag ska köpa glöggen och testa den, har inte blivit av ännu, men till helgen kanske:)

    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Glött hör årstiden till och det är ju extra roligt när flaskan är så fin ;)

    Var den god?

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...