måndag 5 november 2012

Myshelg!

En sådan mysig helg vi fick!


Både jag och Mannen i mitt liv är riktigt nöjda med vår lilla weekendresa till Göteborg! Vi bodde centralt på ett fint och bra hotell. Nära till restauranger och shopping ;) 


På fredagen, när vi kom ner mitt på dagen, strosade vi runt i de vackra Haga-kvarteren, bland annat. 



Eftersom det bara var jag och Mannen i mitt liv, så kunde vi ju göra precis som vi ville. Äta när vi ville och äta vad vi ville ;) Vi slank in på en mysig liten krog  som hette "Hemma hos" på eftermiddagen och åt en fantastiskt god västerbottenspaj


Det är lyx att få sitta på tu man hand med sin älskade och prata om allt och inget. Inte alltid man har tid att göra det i vardagen ;) 

Vi promenerade genom staden och njöt utav ledigheten


Kolla coola cykeln! Klädd med läder

En och annan butik var vi också in i. Mannen i mitt liv var sååå "duktig" och gnällde och klagade inte alls, faktiskt! ;) :) 



På kvällen blev det en "american burger" på Joe Farelli´s . Ett tips jag fick och där Mannen i mitt liv faktiskt varit och ätit för något år sedan ;) Riktigt gott! Men tyvärr blev jag alltför snabbt så där vansinnigt tok-mätt, så jag nästan inte kunde andas ;) Hade räckt med halva burgaren, gott och väl... Synd... Men gott och trevligt var det! Fullt i folk och stämningen på topp! Gillas! 


Efter en ordentlig hotellfrukost så tog vi bilen ut till Långedrag på lördag förmiddag. Vi måste ju se havet!


Utrustade med varsin "Grande" från Starbuck´s. Vi är ju lite sålda på Starbuck´s jag och Mannen i mitt liv! Inte för att kaffet kanske är godare där än någon annanstans, men just bara "för att" ;) 
För att det påminner oss om New York.... ;) 

(Mannen i mitt liv köpte två nya porslinsmuggar till den lilla samlingen ;


Vi satt där och njöt av stillheten och tittade på några små segelbåtar. Lugnt och stilla. Avkopplande


Vi drömde lite om att ha ett hus där nere på västkusten... eller i Stockholms skärgård... Att ta promenader längs strandremsan i snålblåsten... att sedan få gå in i vårt hus och värma oss vid brasan... 

När vi drömt klart, tog vi bilen tillbaka in till stan igen. Stora städer är också något vi gillar! ;) :)


Promenerade runt lite igen. När barnen var små åkte vi en vecka till Göteborg varje sommar under flera års tid. Men detta var första gången jag såg Göteborg i "höstskrud" ;) :)


På lördagkväll hade vi tänkt äta på Posthotellet. Men det var tyvärr fullbokat. Kan förstå det, för det verkar vara ett poppis ställe. Vi kikade in där på restaurangen. Vilket fantastiskt ställe!!! Så otroligt snyggt inrett! Helt i min smak. Mörkt trä, stora maffiga möbler... Och så hade de dekorerat så snyggt med höstblommor, löv och pumpor... 

Det var ganska så fullbokat ute på restaurangerna, men vi hamnade i alla fall på ett jättemysigt ställe... 




Varning för piraya och varning för haj????


Vi googlade runt lite på restauranger och hittade "Restaurang Räkan". Vi lyckades få ett bord för två. 

Det var en liten restaurang som bjöd på lite underhållning. Man satt i bås, runt en bassäng, där det mycket riktigt simmade bland annat hajar! Små sådana ;) Men man fick inte stoppa ner händerna i vattnet! De som hade beställt in räkor, fick själva frakta dem till sitt bord, med hjälp av en radiostyrd båt. Räktrålare.  Kul idé! Vi åt dock inte skaldjur, utan vi tog in en torskrygg, något som vi fastnat för! ;) :) 
Överallt inne på väggarna, var det små trälappar uppstiftade, där folk hade skrivit hälsningar. Tydligen så skulle Mel Gibson (Eller var det Bruce Wiilis?, nu kommer jag inte ihåg) ha skrivit en hälsning också :) 
Det fanns även lyktor och andra "marina detaljer", som jag gillade skarpt!

En helg går fort! På söndag förmiddag åkte vi hem igen. Nöjda och tankade med lite ny energi. Jag vill verkligen rekommendera alla som kan, att göra något på tu man hand emellanåt. Vi har i nästan alla år, sett till att komma iväg åtminstone en helg/år och bott på hotell utan barnen. Naturligtvis älskar vi våra barn och vill gärna ha dem med oss också, men det är viktigt att få lite tid tillsammans utan barnen också. 

Åtminstone så tror jag att det är viktigt om man vill hålla ihop läääänge ;) 


Maria

14 kommentarer:

  1. Jättetrevligt skrivet! Låter som att ni haft en riktig toppenhelg! Göteborg är ju verkligen en mysig stad.

    Tror precis som du, att det är viktigt och värdefullt att göra saker på tu man hand ibland. Nu till helgen ska mannen och jag ta en hotellnatt i Stockholm... Första natten utan Moltas! Ser verkligen fram emot det. Precis som ni ska vi strosa, äta gott och njuta av varandras sällskap... Lyxigt!

    Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Verkligen en myshelg. Jag är sjukt avundsjuk för jag skulle så gärn vilja åka iväg jag med. Vilka fina bilder och mysiga restuaranger ni hittade. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ååå så mysigt ni haft det. Jag får lust att turista i min egen stad:) Räkan ja den glömde jag tipsa om, var så länge sedan vi var där men visst är det en super restaurang. Finns ju en del att välja på. Övertsa bilden är ljuvligt fin, ja och naturligtvis bilden på dig också.
    Roligt att ni hade det så bra.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Låter som en helt fantastisk helg ;)
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg Ni haft tillsammans, och så otroligt mycket Ni hunnit med på 2 dagar..!
    Borta bra, men brukar oxå vara skönt att komma hem igen!!
    Önskar Dig en ny skön vecka och hoppas du tittar in och vill vara med på min lilla tävling som pågår den här veckan.. Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Ser ut som ni har haft en riktigt härlig och mysig helg, jättekul att se så fina bilder från "min" stad, kram

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig helg n verkar ha haft! Skönt att bara åka iväg och ro omsig sjäva ibland! Ladda batterierna och bara vara!
    Härlig bildkavalkad!

    SvaraRadera
  8. Så härligt ni verkar ha haft det! Göteborg e fint. :)
    Knopparna på brickan har jag gjort av olika storlekar på träkulor ihoplimmade med en avbruten tandpetare! Sen fastsatta under brickan med limpistol! :)
    Enkelt och billigt! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Så härligt ni har haft! Förstår att det fyller på mycket energi! Börjar bli dags att planera ngn liten weekendesa här med, tror jag! När Maken slutar jobba dygnet runt ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt ni haft det! Jag håller med om att det är så viktigt att göra saker på tu man hand! Det var länge sedan vi gjorde något sånt trevligt ihop bara vi!Borde vara dags snart.
    Kram helena

    SvaraRadera
  11. Så mysigt ni haft det! Underbara bilder! Absolut jätteviktigt att göra saker på tu man hand, dmåbarnslivet innehåller så väldigt mycket vardag tycker jag.. Ha en fin vecka! Kram Sara

    SvaraRadera
  12. Egentid är nog så viktigt så att man kan avsluta en hel mening..mysig ni har haft det stor kram raring/Diana

    SvaraRadera
  13. Otroligt mysig helg ni ser ut att haft! Underbart! Synd att Post var fullt, det är riktigt bra där men ni får ta det nästa gång!
    Härlig inställning ni har att verkligen ta er iväg, bara ni och få lite kvalitetstid. Bort från vardagen och stress och bara njuta av varandra.

    Ha en mysig tisdag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!!
    Mysig helg ni hade i Gbg!!
    Är ju..även den..en stad som bjuder på mycket!!såg att ni varit i Haga..vilket jag verkligen älskar...!!
    Visst är det viktigt..att ta hand om varandra..!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...