fredag 23 november 2012

V som i Varandra!

Bokstaven V passar bra att få stå för Varandra

Varandra är ett fint ord, om man tänker efter. Om man har varandra så är man inte ensam! ;) Vi ska vara glada att vi har varandra och vara rädda om varandra! Jag tänker inte enbart på Mannen i mitt liv och mig, när jag syftar på varandra. Nej "varandra" betyder hela min familj och mina vänner. Människor jag tycker om och vill vara "varandra" med ;) 
Just idag tänker jag lite extra på det där med att vara glada att ha varandra och vara rädda om varandra. Det är idag fyra år sedan min systerson hastigt och tragiskt rycktes ifrån oss... En kille på 22 år som skulle ha hela livet framför sig... Ibland är livet orättvist!
Så just idag går mina tankar till hans mamma och pappa och resten av hela min familj, föräldrar, syskon m.m.... Ta hand om varandra!


Maria

Fler tolkningar på bokstaven V hittar ni via Bara Sara

Det har hänt något märkligt med tekniken ;) Detta inlägg hör till Torsdag naturligtvis! Det har uppdaterats?? ;)

9 kommentarer:

  1. Så fint du skriver och så sant. Varandra är verkligen ett bra ord. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Å Maria. Så fint och sant. Vi har varit med om en liknande händelse.

    Varma kramar <3

    SvaraRadera
  3. Så fint skrivet, och så sant!
    Mysig Bild också!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att höra att ni varit med om något så tragiskt... :( Ja, livet kan verkligen vara orättvist. Och obegripligt.
    Jättefint skrivet av dig.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. God natt "


    Så tråkigt att höra. När man är ugn så borde lan få leva.
    Livet kan vara orättvist. Håller med dig att man ska vara rädd om varandra och glädja. Håller med dig !

    Leva i Nuet !
    Trevlig helg ! kram

    SvaraRadera
  6. Fin bild och fin tolkning på v! Så rätt och viktigt! Så tråkigt med er systerson! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Fint du skriver Maria .Och kloka ord man ska ta hand om varandra kram Diana

    SvaraRadera
  8. Usch, får så ont i mig....men du förmedlar omtanke o värme!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  9. Vackra ord och sååå sant!!! Man vet aldrig vad livet har att erbjuda så det gäller att ta till vara nuet och varandra..!

    Glöggfest har vi som tradition, femte året i år. Då har vi öppet hus för nära och kära!
    Önskar Dig och familjen en härlig fredag, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...