onsdag 21 november 2012

Återbesök och kvalitetstid

Kvalitetstid med barnen är viktigt!


Idag har jag och Minstingen haft just det! Kvalitetstid! Först ett återbesök på Akademiska Barnsjukhuset, eller "Ackis" som man säger i dagligt tal ;) Ett rent rutinbesök, hos diabetes-sköterskan


Det är viktigt att hålla tider och mellanmål måste man äta i tid även om man inte är hemma. Vi passade på att "fin-fika" på mitt favoritställe... Stationen. Det är alltså det gamla stationshuset i Uppsala som gjorts om till en mötesplats. Restaurang, café, bar... Huuur snyggt inrett som helst!!!! Ni som bor i närheten, eller besöker Uppsala, måste besöka detta mysiga ställe, om ni inte redan gjort det?! 
(Gratisreklam, Stationen! Varsågoda, jag bjuder på det! ;)



God mat visste jag att de hade redan, men nu vet jag att deras bagels också är jättegoda! ;)  Minstingen som är ett fan av "dammsugare" gav full pott, till den ;) 

Efter fikat blev det ett par timmar i butikerna. Nya jeans och ett dataspel till Minstingen och lite "julpiff" och faktiskt lite tyger, till mig  ;) Trevliga pratstunder och lite fniss :)  

Senare när det var dags för middag hämtade Mannen i mitt liv upp oss och det blev sushi

En perfekt avslutning på en mycket trevlig eftermiddag!


Maria 

8 kommentarer:

  1. Onsdagslyx ;-) Ja, kanske inte Ackis, då, men ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med sådan tid tillsammans. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åååh det låter som en supermysig dag:)))) Tack för fikatipset, det händer någon gång att man har vägana förbi:))))

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Mysigt med kvalitetstid med nära och kära.
    Tror att jag snart är den enda kring Uppsala som inte varit på Stationen..! Alla pratar gott om det stället (mer gratisreklam....varsågod!), så jag bara måste ju dit...

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ett mysigt ställe. Damsugare är GOTT! Härligt med "ensamtid" med varje barn sådant behöver alla. Vi brukar också försöka få till det även om det ibland är lättare sagt än gjort när de är små och inte alltid vill dela på sig ;).
    Vad fin kudden blev som du sydde men så har jag ju sagt det förr att jag gillar dem :-)
    Ha det gött!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Härligt och mysigt! Fint att kombinera Ackis med Stationen!

    Dammsugare är en favvis. Och julpiff såklart ;) Jag har hittat lite julpiff idag med.

    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder!


    Å har inte varit på stationen än, måste nog dra dit någon dag :)

    Fin blogg du har!

    ha en toppen dag! :)

    SvaraRadera
  8. Jag har bott i Uppsala mellan 99-2010 och Stationen öppnade när jag hade flyttat ut. Men har varit på återbesök och då ätit där. Fantastiskt ställe! Hade önskat att jag hade bott lite närmare och när vi reser till Sverige blir det oftast helg i Stockholm istället för Uppsala. Men hoppas på ett besök 2013! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...