torsdag 22 november 2012

Glöggfest

Nu stundar adventstider för dörren...


Perfekt tid att ställa till med glöggfest med andra ord! ;)


I vårt nya hus är det perfekt att duka upp buffé på köksön. Ännu har vi inte haft någon glöggfest i detta hus, men "Vardagsglöggfest" kan man ju ställa till med när som helst ;) Bara lite enkelt sådär. 

Lite gott tilltugg i fina små skålar (Rörstrand). Glöggen på värme i den fina glögg-grytan.(Höganäs, som muggarna)  


Lite fint "piff" här och där höjer mysfaktorn flera snäpp ;)

Ja, det är ganska enkelt att göra glöggfest en vanlig vardag!


Maria

Just glöggfest är temat denna veckan hos Fabriken
För att se fler tolkningar av temat så kika in där!

15 kommentarer:

  1. Åh så fint du gjort. Den lilla bambin eller renen är ju bara så gullig. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Den lilla renen från Åhlens finns här hemma med ..:)

    Mysigt det ser ut på bilderna.

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det ser jättemysigt ut! En helt vanlig vardag är ju perfekt att lyxa till det lite extra... med glögg till exempel :-) Fin dekoration!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut! Den lilla renen såg jag sist på Åhlens men jag köpte den aldrig, ångrar mig..den kanske finns kvar =))

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  5. Vilket mys! Jag kommer gärna..!

    SvaraRadera
  6. Mysigt! Kvalitetstid mitt i veckan!

    Skulle preis fråga var renen kommer ifrån men ser att fler har berättat att den är från Åhlens:)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ser jättemysigt ut! Den där renen ska jag nog kolla efter nästa gång jag är på Å... Sååå söt!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt det ser ut! Så fint pyntat.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Så mysigt!!

    Älskar glöggrytan!

    SvaraRadera
  10. Så mysigt du har gjort lyckans din familj som har dig:) kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  11. Jättemysigt och lätt att fixa. Säg till när det är dags för glöggfest så kommer jag på stört;) Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Toppenfint! Underbart härligt....får superhärlig julkänsla. Älskar ditt piff ;)

    Drömmer fortfarande om ett fint förkläde när jag står här och bakar äppelpaj. Får nog lägga in en beställning ;)

    kram!!

    Lotta

    SvaraRadera
  13. Klart man skall ha gläggfest en vardag, varför skall allt kul sparas till helgen? Väldigt mysigt har du oxå, nu blev jag sugen på glögg, så får det bli. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Mysigt hos dig som alltid! Är det snöbär som ligger på bordet, kvistarna menar jag? Så fina!

    Kramen Susanne

    SvaraRadera
  15. Vilken fin tolkning av temat du har gjort! Det så roligt nu med alla dessa olika glöggsorter som finns!

    Är lite nyfiken på vad det fina ren/hjorthuvudet kommer ifrånm

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...