torsdag 15 november 2012

Textilier - kuddar!

Torsdagstemat denna vecka: Textilier- mattor/kuddar


Ja men huur enkelt var inte veckans tema? ;) Textilier - mattor/kuddar! Jag fokuserar på kuddar idag. Jag (och många andra med mig) som älskar kuddar! Jag frossar i kuddar hemma i soffan! Alla är inte lika förtjusta ska erkännas... ibland får jag plocka upp en kudde från golvet, som varit i vägen för någon... ;) 

Jag kör på "ego-stilen" idag och visar endast de jag själv sytt ;)  Har sytt en hel del i olika stilar. Romantiskt till exempel!

Och "New England-stil" i svart/beige/vitt. Sydda till vårt förra uterum ;) 

Denimblått/vitt/beige, också i lite marin stil. 

De hör hemma i gästrummet

Rött/blått/vitt på sommarkuddarna! Fräscht. 

Fler sommarkuddar! Dessa hör till trädgårdssoffan.


Även vinterkuddar, har jag sytt ;) 

För även soffan ska ju julpiffas!  Eller hur? ;)

De här i vitt/svart/rött kommer passa bra även i nya huset i jul ;)

Bruna kuddar som hängt med ett tag. "LYCKA"... 


...och "KÄRLEK


I TV-rums-soffan finns en mix av olika kuddar! 

Där har ni delar av mitt kudd-sortiment ;) För att se mer 
textilier, titta in till Fabriken


Maria

18 kommentarer:

  1. Jag älskar dina kuddar, allihopa... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Wow! Du är så duktig på att sy! Va fina kuddarna är allihop! Här åker kuddarna också ner på golvet inbland för att de är ivägen:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt många fina kuddar och så blir jag så sysugen själv... Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra kuddar du gjort! Va duktig du är!
    Själv sydde jag ett kuddfodral i förrgår, man av den absolut enklaste sorten... :) och det kommer bli mitt nästa blogginlägg.

    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Duktig du är!!
    Både vad det gäller kuddar och smycken!!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Tack för din goa kommentar Maria. Jag blev verkligen så glad. Visste först inte riktigt vad jag skulle skriva om men så tänkte jag på tidningarna ;)Kul att du gillar när det skrivs om min "annorlunda" vardag. Själv så glömmer jag ju lätt bort att den är lite "annorlunda".
    Men nu till dig och dina fina kuddar. Vad du kan. Har ju sett någon tidigare men nu när du visar dem så är det som att se...en kollektion av kuddar. Du har liksom din stil och jag tror nog att du lätt skulle kunna göra flera och sälja dem på typ Etsy och liknande nätmarknader där folk gillar att köpa hemgjorda saker. Jag blir riktigt inspirerad av din stil med oregelbundna rutor, kanske borde prova på det.
    Ha en härlig dag!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  7. Du är ju tokduktig! Otroligt fina kuddar =)

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är! Jättefina kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Vilket gäng av fina kuddar du fått till! Duktig du är och klart du ska vara lite ego och visa dom! : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Åh, vilka fina kuddar ...och du har sytt dem! Så duktig du är!!! Måste bara säga att den första rosa och den som stod Lycka på... de var mina favoriter *ler*

    Tack fina du, jag blev sååå glad för din kommentar.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Oj vad duktig du är! Otroligt fina.
    Du borde sälja kuddar! Jag skulle köpa en direkt!
    Imponerad!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ååh vilken kreativ sömmerska och designer du är!! Otroligt fina kuddar du gjort! Så fint du kombinerar tyger, mönster och texter. Gillar särskilt den med stjärnan på :) Man kan ju aldrig få för många kuddar!!
    Stor kram, Madeleine

    SvaraRadera
  13. Men hur duktig är inte du då, wow! Så många fina.
    Njut av kvällen.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken lycka att kunna sy och fixa det precis som man vill ha det!! Jag skulle gärna vilja ha den egenskapen, men tyvärr... bara att inse att det inte är något för mig. Jättefina kuddar! En helt personlig kollektion! Stjärnan är en favorit!

    SvaraRadera
  15. Men vad glad jag skulle vara om jag kunde sy sådana ursnygga kuddar. Hade aldrig mer behövt köpa någon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Härliga kuddar, själv går jag och funderar hur jag ska sy årets julkuddar!
    Ännu inte hittat det tyg jag vill ha!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  17. Oj vad många fina kuddar du har gjort! Jag sydde kuddar förr men är för bekväm för det nu ;)
    Känner igen det där med kuddar på golvet och jag rättar till de i soffan flera ggr om dagen...
    Kram kram

    SvaraRadera
  18. men herre gud vilken lyx att sy sina egna kuddar. vad fina de är!!!
    trevlig helg, ulrika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...