måndag 19 november 2012

Guldbröllop

Att ha varit gifta i 50 år...



...det är stort

Vi var i Dalarna i helgen. Och firade guldbröllop! Mina föräldrar gifte sig i nov 1962. 


Min mammas brudbukett såg ut ungefär så här. Fast med tyll istället för ett guldband. En duktig florist har återskapat buketten med hjälp av ett foto på originalbuketten. 


Firandet var en överraskning, vi fem syskon hade fixat med detta utan våra föräldrars vetskap. De blev glatt överraskade och uppriktigt förvånade när hela deras barnaskara klev in hemma hos dem, och tog med dem till en närliggande lokal, för middag och tårta. 

Det blev en lyckad kväll med en del glada skratt. Mest skrattades det nog då vi skulle ta familjefoto... Både på enbart oss syskon, oss syskon tillsammans med mamma och pappa och även på hela gänget som var där. Vilka bilder... ;)  

Vi är vad jag skulle kalla "en brokig syskonskara", ingen är den andra lik ;) Men vi är helsyskon! :) 


Mamma och pappa verkade helnöjda med kvällen och deras små "presenter" de fick. Bland annat en fotobok, med bilder från deras eget bröllop och kudden jag hade sytt. Minnes-saker

Jag önskar att jag också får uppleva guldbröllop!


Maria

Till berörda: jag hoppas också att ingen av er blir arg för att jag visade er på bild!!?? ;):)  Och alla bilder kommer på mejl, till den som vill ha! ;) 


13 kommentarer:

  1. Kul! Vilken fin tårta. Vi firade mina föräldrars guldbröllop i en vedbod för regnet öste ner och planerna var utomhus. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken fin överraskelse för dina föräldrar!

    Inte många år kvar till jag kan fira mina föräl

    drars guldbröllp c",)

    Gillar bilden på er syskon, beskriver det du skriver om er kväll!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Åh, guldbröllop det är underbart stor kram raring/Diana

    SvaraRadera
  4. Vilkem helg! Förstår att föräldrarna blev glatt överraskade! Vacker kudde och jag tror säkert att du firar guldbröllop, tiden går fort, rätt som det är är du där!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar överraskning!!
    Förstår att dina föräldrar var såå glada!!
    Ja du..det är fantastiskt att ha varit gifta så läng..!!
    Mina föräldrar han att vara gifta i 54 år..innan min pappa..hastigt gick bort!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vilken kul överraskning!! : )
    Ja, 50 år, få se om vi tar oss dit? Vi börjar ju sent så vi kanske har oddsen emot oss, beror på hur sega vi är. : ) Får räkna in de 16 åren innan. Fuska lite!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Men vilken överraskning för dina föräldrar! 50 år, det är stort! Ja ni är verkligen olika, men det brukar väl syskon vara, vet inte många som är lika i vuxen ålder!
    Ha en bra dag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder! Kul att få se din familj.
    Och vilken fin tårta!
    Ha en fin måndag, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Men åh vilken överraskning, SÅ mysigt det ser ut!

    Hoppas att du får en fin dag!

    Kram Emma

    ps. var gärna med och tävla inne hos mig :)

    SvaraRadera
  10. Vilken ljuvlig överaskning för era föräldrar!!!
    Måste hålla med....en brokig syskonskara:) Kudden de fick var jättefin tycker jag, kram Kate

    SvaraRadera
  11. Va kul att du är med och tävlar:) Det syns inte att du har delat, det gör man på Middax sida i högerspalten under mitt namn, hoppas att du hittar det:)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Förlåt...då ser jag bara mina vänner som delar antar jag:) Så det är lugnt, då ska du inte dela någon annanstans såklart:) Då har du ju redan gjort det:)

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Otroligt imponerande med 50år! Vad fint ni ordnat!

    Boken "Lite dyrare mycket bättre mat" finns att köpa signerad på Stationen alt uppe på Kvantum. Kan verkligen rekommendera den!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...