onsdag 13 juni 2012

Whiskyhörna / bokhyllevägg - DIY ;)

Tänkte att jag skulle visa er vår platsbyggda bokhyllevägg! Som vi har bakom "whiskyhörnan"


Allt började med en vanlig halvhög Billy-hylla, 80 cm bred ;) Som monterades fast i väggen, med en liten distans från hörnet, så luckan går att öppna, utan problem.


Så fortsatte vi med två till likadana, men satte distanser i form av mdf, emellan. 


Noggrann mätning...

Vi (eller Mannen i mitt liv, rättare...;) sköt fast dekorer på distanserna emellan hyllorna. För syns skull ;)


Sen fram med den vita färgen. 

En toppskiva uppepå, behövdes förstås. För att det skulle bli en hel slät yta, utan skarvar. Det fick också bli i mdf.


För att det skulle bli en snygg kant, sköt vi (Mannen) fast en liten smal dekorlist. Och så spackel för att få det snyggt och prydligt ;)

Ganska så klart. Fattas knoppar på luckorna.

Nu har piffet kommit på plats också ;)



Tänk vad mycket kul man kan göra med Billy-hyllor! ;)

Maria

15 kommentarer:

  1. Gud va duktiga ni är, såå supersnyggt ok inte helt svårt. Är det ok, om vi apar efter. Verkligen jättesnyggt.Är dekorerna färdigköpta?
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Apa efter hur mycket ni vill! :) Nej, dekorerna har vi designat och sågat ut själva, av mdf ;) Men det brukar ju finnas dekorer att köpa.
      Kram!

      Radera
  2. Så snyggt, vilken smart idé!!
    Gillar ert teamwork, dina idéer och mannen gör jobbet. Jag känner igen det ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev, verkligen en bra idé med Billyhyllorna! Sparas i minnet!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Billy är bäst! Så fint det blev, super! Och allt piff till ;)

    Du är så gullig Maria...blir glad av allt fint och dina härliga inlägg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med Lotta att Billy är bäst. Tänk så mycket man kan göra med en "gammal" Billy. Det blev super och jag sitter nu och funderar på vart vi skulle kunna ha en sådan och "apa efter dig" också. ;)
    Jag har en hel "bokhylla" i flera delar som jag vill måla vit för jag tycker det är onödigt att slänga och köpa nytt men jag vet inte om jag orkar ta tag i det, för det är ju lite pyssligt med slipning och målning av alla hyllor och glasdörrar då det är tre stora Billy sektioner!!
    Har ni suttit där och haft en whisky date annu?
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Bästa hyllorna i budgetklass. det där blev verkligen skitsnyggt. Bra med händiga karlar... Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så snyggt det blev, och vad kul att du tog så mycket foto under arbetets gång. Bra jobbat! :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Så kreativt!! Jättefint och smart lösning! Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  9. Men gud så snyggt och vad bra ide' ! Gillar er wiskeyhörna! :) kramkram
    Ps. Nej dotterns hår var lockat, hon har inte än fått lockigt så vi rullade upp det på ett band på kvällen sen var det lockigt på morgonen:)

    SvaraRadera
  10. Godmorgon!!
    Blev så bra!! Gäller att ha fantasi..och vara kreativ!! Verkligen snyggt!!
    Ha en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Herregud vad snyggt! Vilken toppen ide! Ohh vad roligt att du lägger ut hur man gör bilder!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Wow vad snyggt och så "enkelt", när mannen gör det...*skatt*!! Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  13. Oj, vad snyggt! Imponerande!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...