lördag 16 juni 2012

Drömmar en lördag!

Idag, var sista ridlektionen för tjejerna för denna terminen.




Jag och Mannen i mitt liv var med och tittade på döttrarna, idag. Köpte en kopp kaffe och hembakt kanelbulle i caféet. Verkligen avkopplande att sitta där i ridhuset och njuta av lugnet på landet ;) 
Vi drömde lite om hur det skulle vara att bo på en hästgård. Ingen av oss är ju "hästmänniska", men ändå liksom... att få bo ute på landet med gröna hagar runtom oss. Gissar att det är en speciell känsla? Jag får sådana drömmar om att bo på landet, emellanåt! ;) Döttrarna som rider, skulle nog inte misstycka? ;) De andra två är nog inte lika entusiastiska? ;)






I väntan på andra dotterns ridlektion, tog vi en tur bort till Steninge slott för att äta en lunchmacka. Där i stenladugården satt jag och drömde om att ha ett gammalt stall som ateljé och butik. Att sitta i mitt gamla "stenstall" (som naturligtvis skulle vara renoverat)och sy kuddar, förkläden, lapptäcken, klänningar m.m och kanske knåpa ihop lite pärlsmycken också, det skulle nog passa mig perfekt!? ;)




Ett par små inköp gjordes i butikerna i slottsgallerian.




Nämligen en hamburgerpress och en kryddburk. Fast inte den sorten som är på bilden, utan en chili-lime. Burger-kryddan på bilden kommer också därifrån och den fick Mannen i mitt liv i födelsedagspresent i veckan ;) Han är en hejare på "American burgers", så just nu är han i full gång med att testa både kryddblandningen och hamburgerpressen ;) Det ska grillas!


Det är sååå gott med hemgjorda burgare!
Bild via Brafab utemöbler



På Slottsgallerians utemöbelavdelning, hittade vi ett kanonsnyggt bord i teak, med kryssben. Det hade en så skön vaxad yta och så fin färg. Drömmer om ett sånt till nya uterummet, som kanske byggs nästa sommar? Bordet var ganska dyrt... dryga 6000:- så jag får nog kanske drömma ett tag ;)
Jag tänkte att vi kanske kunde snickra ihop ett själva? Det skulle nog bli billigare? Mannen i mitt liv, var ytterst tveksam till att snickra det!!! ;)




Lustigt nog så fanns det en beskrivning på just ett "kryssbord" i helgens upplaga av Aftonbladets bilaga "Härligt Hemma". Köpte med tidningen hem i hopp om att Mannen i mitt liv, skulle få lite inspiration till att snickra ihop ett?! Men, han hävdar bestämt att han inte är någon hantverkare... 


Jag får nog spara ihop till ett bord ;) Tills dess drömmer jag om hur snyggt det skulle bli! ;)

Maria

10 kommentarer:

  1. haha vi rör oss i samma tankar, var också på Steninge idag:) missade dig dock. kram kram

    SvaraRadera
  2. Kolla in bordet min älskade J har snickrat till mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Härligt med drömmar! Klart att han kan fixa ett bord..han är bara lite trött nu. Nästa år så ska du se att det blir ett. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Ja de borden är så snygga! Måste köpa tidningen och ge den till mannen... Härligt att höra att det finns fler som drömmer sig bort emellanåt ;)
    Måste kolla in tävlingen, jag skulle verkligen behöva ett snyggt!

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Det där bordet verkar vara populärt i blogglandia :-) Jag förstår varför... superfint!! Kram

    SvaraRadera
  6. Älskar Steninge Slott! Det är så trevligt att åka dit, hittar alltid något i butiken ;)

    Hemmagjorda hamburgare är verkligen supergott. Så bra med en sådan hamburgerpress. Då blir de helt perfekta!

    Bordet är jättesnyggt...vill också ha!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Mysig dag och underbara bilder.Bordet är to die for, hoppas mannen kan snickra ihop ett sådant :) Ha en härlig söndag sötaste Maria massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig dag tillsammans!! Underbart gott med hemgjorda hamburgare..:)
    Önskar Dig en skön söndag!! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Åh jag bara älskar slottsmiljöer, alltid lika mysigt!

    Kryssbord är sååå snygga, måste nog kolla in den där beskrivningen och se om mannen skulle kunna bygga ett ;)

    Stor Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga drömmar! Ibland drömmer jag också om landet, fast det går snabbt över! Men uterum och kryssbord, ateljé, ja det skriver jag under på! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...