torsdag 21 juni 2012

Midsommarfräscht

Nu ska jag visa er vad det var som jag sydde i söndags! ;)


Nya kuddar till kökssoffan! De svart/grå/beige kändes lite "osomriga" ;) Så jag sydde nya i blått/rött/vitt. Sommarfärger tycker jag ;) 


Kuddar i den enklaste lappteknik man kan tänka sig? Bara nio kvadrater i önskad storlek som är ihopsydda. Ingen ruta är faktiskt den andra lik, jag har använt hela 27 olika tyger! ;) Mannen i mitt liv har bidragit med tre skjortor ;)

Ljusstaken från Cult Design, fick matchande manschetter


Den lilla midsommarstången är också på plats!


Önskar er alla en Glad Midsommar vad ni än ska hitta på!? Själv firar jag med nära och kära med sill och potatis! ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. Dina kuddar är jättefina! Min mormor gjorde både lapptäcken och kuddar med den tekniken.

    Önskar dig en finfin dag! Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kuddar!!!
    Vi ska flyga till Kalix idag för att få vara med på sonens och hans Emilies bröllop!!!
    Önskar Dig och familjen en härlig midsommarhelg!! Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Jättefina kuddar, sommarfräscht verkligen. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Det blev verkligen fint med de nya kuddarna. Firar ingen midsommar sedan jag flytta hit. Tycker det är en helg som är så förknippade med sommar och just Sverige. Den är svår att förmedla till andra utan miljön runtikring. Men jag vet att svenska kyrkan i Melbourne har "kalas" som man kan gå på, fast det har jag aldrig gjort.
    Trevlig midsommar.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  5. Önskar dej en underbar Midsommar!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så fina kuddar! Duktig du är på att sy, blir spännande att se din ateljé när ni får den färdig.

    Ha en härlig midsommarafton!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Tittar in för att önska dej en härlig Midsommarhelg !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Så fina kuddar och snygg lappteknik. Visst mår man bra när man sitter och syr *hihi*

    Önskar dig en riktigt fin midsommar.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Åååhh vad jäääättefina kuddar du gjort!!!! Vad duktig du är att få till det!!!! Och midsommarstången på plats, kan det bli bättre!!!!

    Önskar dig en skön och fin midsommar!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Vad du grejjar och fixar, en riktig pysselmamma!
    Kram och ha en underbar midsommar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Wow, vilka kuddar!

    Järnspikar alltså, du kan Maria! Måste ha varit snygga skjortor ;)

    Superfint i köket. New England tycker jag!

    STOR kram och ha en underbar midsommar!

    SvaraRadera
  12. Du är ju såååå duktig! Stort tack för det suuuuuperfina förklädet! Fick det igår. Du bör verkligen göra buisiness av detta! Stor kram och glad midsommar vännen!

    SvaraRadera
  13. Super fina! Skulle vilja sy ett sådant överkast till minstingen.. :)


    Hoppas ni hade en mysig Midsommar!
    Kram Tess

    SvaraRadera
  14. Fint det blev!!

    Hoppas midsommaraftonen var bra.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...