tisdag 19 juni 2012

Regn, regn, regn... (och vårt TV-rum;)

Näe... det regnar idag också... Vill helst av allt bara vara inne och kura..


Mysigt att få ligga i soffan, i TV-rummet och bläddra i tidningar.

Titta ut på regnet...
Fästa blicken på någon rolig detalj...

Som boken till exempel, som jag fick som barn av min mamma, när vi var på någon skolbasar, tror jag visst. Eller någon annan loppis? ;) Jag har aldrig läst den, men den är snygg som inredningsdetalj med sin tygrygg! ;)


Ja, jag kunde ju hinna fantisera om hur det är att vara farmare?  Halmhatten sitter ju på väggen, redan! ;)

Den tuffa nummerplåten, från en gammal bil skulle kunna ta mina tankar till någon fin engelsk gammal öppen bil.

Om det blir riktigt mörkt ute, så får jag väl tända nya fönsterlampan, som Mannen i mitt liv satte upp igår kväll.

 Men än, är det inte tid för semester ;) Jag får nog faktiskt ge mig ut i regnet, till jobbet ;)

Maria

Fast nu ser det minsann ut att ljusna!!!!

13 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!!
    Så mysigt att fantisera om alla sakerna..!
    Vädret..ja..det räcker snart att bara skriva..regn...
    Men idag..kan jag skriva sol..och moln. Men blåååser som..!
    Önskar dej en underbar dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Underbar klocka, får mig att drömma om London.Just nu regnar det inte här, men möjligheten finns att det tagit slut efter gårdagskvällens och nattens skyfall:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Åh så fint du har.. Häftig lampa maken satte upp. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken härlig läsning och rundtur i ert vackra hem!
    Hoppas att det slutar att regna på dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hur dags gick du upp ?? ..( tittar på klockan )

    Kram och hoppas du inte regnar bort.

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skratt... Klockan går faktiskt en timme fel, gick upp 6:45 ;) men imorgon går jag upp 5:20, och då blir det inga foton ;)
      Kram

      Radera
  6. Jättefint rum att ligga och mysa i, men idag skiner ju faktiskt solen...:)) ÄNTLIGEN!!!!
    Ja, hur har du det med tiden...skratt!! Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Coolt med nummerplåtar!! I like! Kram

    SvaraRadera
  8. Jättemysigt rum att ligga i om det regnar, men solen kom ju faktiskt fram tillslut!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Har du inte läst Farmarpojken? Det är ju en av "Lilla huset på prärien"-böckerna och dom är ju underbara! Vilka minnen jag fick när jag såg den hos dig, jag slukade dem alla en gång i tiden!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag vet att det är "Lilla huset på prärien" ;) Såg det på TV, istället ;)
      Kram!

      Radera
  10. Typiskt svensk sommar! Du gläder oss med dina fina bilder och ditt mysiga hem.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  11. Vad kul att få kika runt lite. Många fina saker. Jag har också en gammal kamera som står i ett skåp, gillar dem. Sedan blev jag sugen på att försöka få tag på en sådandär trävinlåda du har. Undrar om "vinaffären" skulle kunna ha en och i så fall vilja ge bort den till mig eller mot liten penning? Vad tror du? Vart fick du tag i din?
    Jag har läst den boken, jag läste alla "Lilla huset på prärien böckerna" när jag var liten. Gillade dem mycket minns jag.
    Ha en härlig midsommarhelg Maria!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...