söndag 17 juni 2012

I min ateljé...

Igår drömde jag om en ateljé i ett gammalt stall, idag rensar jag bland kartonger i det som ska bli mitt arbetsrum, så vi kan börja lägga golv och spackla väggar! ;)

Letade upp lite inspirerande bilder till arbetsrummet, eller ateljén, som det kanske ska kallas? ;)

Bild via farghemma.se


En fin tapet som fondvägg vill jag ha! Den här passar bra in på mig. Är lite försiktig med blommigt, kan bli för gulligt... men i ateljén skulle det fungera bra! Resten av väggarna får bli i någon vit, beige eller grå nyans.


Bild: IKEA




Ett rejält bord är bra, där jag även kan klippa/skära tyger. Ett slagbord, kanske? Eller lösa ben och bordsskiva?
Bild: IKEA


De här benbockarna är tuffa!


Bild: IKEA
Snygg arbetsbelysning, ja tack! 


Bild: IKEA
Ett par lådhurtsar i silverfärg ger lite av en industrikänsla, och det gillar jag!


Bild via Dala handelsträdgård
Mer industri! Lådor i zink för småförvaring av t ex spetsar, band, trådrullar m.m  


BIld: IKEA
Kanske ett vitrinskåp att förvara pärlburkarna i? ;)


Bild: IKEA


Snygga rottingkorgar att lägga stuvbitar i.


Bild: Åhléns 
Den här provdockan är snygg! Även om jag egentligen kanske skulle behöva en "riktig", där man kan justera måtten ;) Men den här är snyggare att se på ;)




Känns så bra att veta att "ateljén" är på gång och ska göras i ordning snart! :)


Maria

18 kommentarer:

  1. Vilka fina inspirationsbilder!! Håller utkik efter det färdiga resultatet senare!!

    SvaraRadera
  2. Roligt! Älskar inspirationsbilder att sitta och titta in före liksom.. Härligt! Kommer bli kanon! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hei Mariavennen :)

    Tusen takk for så koselig hilsen inne hos meg :) Og da fant jeg jo deg også :)

    For en koselig blogg du har :)

    Og så spennende med ateljè :) Herlige inspirasjonsbilder - kan godt skjønne at du gleder deg :) Den prøvedukken fra Åhlèns var kjempefin :) Visste ikke at de hadde det der - nå fikk jeg veldig lyst på en tur dit :)

    Gleder meg til å se hvordan ateljèt blir, og til å følge deg videre :)

    Ha en fin søndag :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  4. Det är lyxigt att ha ett rum för skapande o pyssel! Att veta när man går därifrån o stänger dörren, så ligger pysslet kvar dagen efter som man lämnade det. Jag har ett tungt solitt skrivbord som sy- och pysselbord + ett lätt slagbord som kan tas fram när det är dags att nåla mönster, leka m tyglappar o klippa tyg. Även lätt att ansluta till skrivbordet när det behövs mycket plats för tyget när man syr. Ska bli kul att följa ateljens färdigställande.

    SvaraRadera
  5. Din ateljé kommer att bli jättefin. Jag gillar din stil, blev väldigt förtjust i den silvriga lampan från IKEA!

    Ha det fint! Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Åh jag kan redan flytta in i din ateljé med hjälp av dessa underbara bilder!

    Ser fram emot en fortsättning ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att få följa ditt projekt med din ateljé:). Den tapeten kikade jag också på, men resonerade lite som du gör att blommigt kan bli för gulligt. Men i ditt arbetsrum kommer den bli kanonfin. Snygga zinklådor.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så kul med en egen atelj'e den där provdockan är så fin, hittade du den på åhlens? Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Det där ser ut att bli super. Härligt rum för kreativitet. Kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Oj oj så jäääääääääääättefint!!! Gillar alla dina val, kommer bli kanon!!!!!! Tack för superfin inspiration!!!

    Och tuuuuuuuuuuusen tack för din omtanke...

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Så som du beskrev den ateljen,så kunde det varit min....
    riktigt fint och bra val:) kram/Anne

    SvaraRadera
  12. Oj, vad kul med ateljé! Så fin den kommer att bli med dina val!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Allt du visar är ju superfint och benbockarna är riktigt tuffa!! Jag är säker på att du kommer att få en ateljé som du blir nöjd med, och där du kan få inspiration att skapa fina saker. Kram

    SvaraRadera
  14. Blir jättebra det är jag säker på, önskar mig också en:)
    Jag planerar min litegrann, köper plåtburkar på auktion gamla skall de vara till mina trådrullar och dylikt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  15. Vilken dröm med en ateljé!! Vilka fina möbler och detaljer...wow!
    Det här blir perfekt.

    TACK TACK raraste du för dina underbara hälsningar hos mig! Jag blir SÅ glad!

    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  16. Med alla de där grejerna blir det en jättefin atelje. Den där tapeten påminner om tyget som du sytt förklädet i, snyggt och så gillar jag det långa vitrinskåpet för pärlor, blir jättevackert i små fina burkar.
    Ett litet tips bara. Jag har exakt samma lampa som du laggt upp bild på, den från IKEA. Jag köpte den till arbetslampa men den är alldeles för svag. Jag kan inte ha den när jag syr eller pysslar för då ger den inte tillräckligt starkt sken. Den funkar bredvid datorn som en vanlig lampa men inte när man verkligen behöver SE, om du fattar vad jag menar. Det var först när jag kom hem som jag insåg att den bara tar 40W, blev lite "lurad" av den nya märkningen.
    HA en skön start på veckan.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska tänka på det! Detta var bara lite fint jag hittade på nätet. Kanske inte alls blir de sakerna ;)
      Kram

      Radera
  17. Hej blir så glad när jag hittade din blogg. så mycket fint du har. Jag sysslat´r med en del olika saker och har därför två bloggar. Tillverkar tittskåp och miniatyrer, och då ofta i shabbychicstil http://ateljelillahjartat.blogspot.com/
    Sen stickar och virkar jag och gillar även här vintagestilen med att blanda nytt och gammalt så mina vintagaesjalar och broscher, handledsvärmare och mina vintagekort brukar vara populära. http://mostersbyralada.blogspot.se/
    Titta gärna in och anslut dig gärna om du gillar det du ser. kram Anne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...