tisdag 19 juni 2012

Att prioritera...

Ibland måste man helt enkelt prioritera saker och ting!


Som ikväll, till exempel... Egentligen hade jag tänkt att vi skulle städa här hemma, för på Torsdag kväll (när vi normalt brukar städa) är vi inte hemma. 

Men efter middagen kände jag att: "Nä, varför ska vi vara inne och städa, när solen äntligen skiner en kväll???"
Jag föreslog för Mannen i mitt liv att vi skulle ta en tur till Sigtuna för att köpa glass. Han var inte svår att övertala ;)


Sagt och gjort!

Vi fick en välbehövlig avkoppling i kvällssolen! 


Njöt av varsin glass och strosade längs vattnet och kollade på båtar!


Inte helt fel efter en dag med inslag av vissa tråkigheter.
Här är jag förresten i sjalen, som jag vann, för en tid sedan ;)
 Det gäller att prioritera och fokusera på det som är positivt!
... och städa... det kan jag göra en annan gång!


Maria

13 kommentarer:

  1. Väldigt bra initiativ Maria! Lite vatten lite båtar och en glass, enkelt! Själv har jag surat lite fast hängt vid poolen och försökt varit positiv. Show must go on..Kram Pia ses på torsdag.

    SvaraRadera
  2. Japp, här har jag prioriterat deckare, glass och fotografering. Nu pluggar jag till midnatt! Ses imorgon, med ett leende, som alltid! ;-)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt prioritering! Sommaren är kort och det mesta regnar bort och städa kan vi göra när det regnar!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Helt rätt!

    Vackra Sigtuna saknar jag...njuter av dina bilder Maria. Fin du är, som alltid!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé! Ser ut som att ni hade jättemysigt! :) Kramar!

    SvaraRadera
  6. Klokt beslut! Så fina bilder du fick! Kramkram

    SvaraRadera
  7. Klart man måste priotera!
    Mysig kväll ni fick.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Helt rätt!! De fina dagarna och kvällarna måste man ta vara på! Ser härligt ut!! Kram

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Härligt tycker jag. Städa är inte så viktigt, min mamma sa precis innan hon dog : Gör bara det som är roligt för livet är så kort. Så så försöker jag tänka nu förtiden.
    Snygg är du i din fina sjal.
    Önskar dig en fin midsommar.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Bra val!
    Vilken superhärlig kväll ni fick, bilderna säger sitt!!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Helt riktigt!!
    Det gäller att njuta, och ha det bra!!
    Ser ut som om ni hade en skön kväll..och som sagt..städningen går inte ifrån dej!!
    Ha det gott!! Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Du gjorde helt rätt prioritering. Våfflan är ju bara bäst vackra sommardagar.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...