måndag 4 juni 2012

Semester = ledig???? ;)

Den här veckan har jag semester! Men ledig vet jag inte om jag tycker att jag har varit idag ;)

Bild lånad från nätet

Nej, jag har haft fullt upp precis hela dagen! Har känt mig lite som askungens möss, faktiskt! ;)

Upp i tid i morse: rensa kylen, handla mat, uträtta lite saker på IKEA (Jag är ju tyvärr lite av en perfektionist, så vissa saker bara måste jag ha klart här hemma inför morgondagens studentmottagning ;) , plocka in maten i kylen, slänga i mig ett par koppar kaffe och en macka, slänga skräp, hämta studentplakat, köpa tråd, köpa blommor, sy upp dotterns klänning, plantera blommor i krukor, plocka liljekonvaljer, hämtpizza till middag, fixa och piffa....Pust... listan har varit lååååång! ;) 
Men det är ju så roligt också! Våra fina stora flickor, slutar skolan i morgon! Tycker inte alls det var länge sedan de stod vid ytterdörren för att fotas inför första skoldagen ;) En speciell känsla som mamma då, och en speciell känsla som mamma nu ;) 

Men nu är det dags för denna bloggande mamma att säga
god natt, för jag tror inte att döttrarna vill ha en trött, sur och grinig mamma imorgon!! ;)

Maria

7 kommentarer:

  1. Hoppas ni få ren underbar och minnesvärd dag imorgon...håller tummarna för att solen skiner på er..Kram

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kan sova inatt! Du har verkligen haft fullt upp!
    Ha en underbar dag i morgon!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Oj vilken dag du har haft! Hoppas att ni får fint väder på tjejernas stora dag (och din förståss!)

    SvaraRadera
  4. Full rulle på dig som vanligt. Ha det så jättetrevligt i morgon... Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Så himla roligt samtidigt som det är mycket att göra inför "Grand finale"!! Jag borde nog göra som du, ta och skriva ner en lista på allt jag behöver göra :-) Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  6. Väldigt mycket jobb med student, men kul!! Och vilka underbart fina kuddar du gjort, verkligen!! Ha en idag!!! Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni får en härlig dag! Och vilken tur med vädret ni hade!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...