lördag 23 juni 2012

Midsommarafton i Dalarna

Midsommaraftonen tillbringades i Dalarna.


På dagen var vi på svärföräldrarnas sommarställe. En mycket vacker plats vid sjön! Många röda stugor! Mannen i mitt liv och hans systrar har varsin "sovstuga" på gården.


Här är vår, som Mannen i mitt liv byggde (tillsammans med svärfar) när tvillingtjejerna var bebisar. Jättefin med sovloft

Här är storasysters...

...och lillasysters!

 Ett gulligt utedass finns såklart ;) 

Den gamla skrindan som alla barnen och kusinerna sovit i som små barn, finns fortfarande kvar. En aning "väderbiten", dock ;)

Den charmiga trädgårdspumpen är mysig att se på, men används inte så ofta, finns ju vatten inne i "stora stugan" ;)

Mellantjejen och kusin fixade fina blomsterkransar!

Jag fick också en fin krans! Tröjan var en sak som verkligen åkte av och på hela dagen ;) Även om det var fint väder med sol, så blev det lite svalt när den gick i moln ;)

Finaste vovven på midsommarafton? ;)

Svärmor gillar precis som jag, att pynta med ljuslyktor ;)



Blomkrukor står det överallt ;)

Midsommarlunch med sill och en snaps, såklart ;)

Till traditionen hör att man efter lunchen gör en midsommarstång tillsammans med granngänget ;) 

Inte så hög och ståtlig kanske... men grönskande
Självklart "hoppar man grodorna" och gör raketen! ;) En mycket trevlig och mysig dag!


På kvällen grillade vi och hade trevligt hemma hos svägerskan (Mannen i mitt livs storasyster;) med familj, tillsammans med ett par andra familjer, men då fick kameran vila;)

Hoppas ni också hade en fin midsommarafton!


Maria

13 kommentarer:

  1. Vilket fint ställe! EN RÖD LITEN STUGA INVID SJÖN.. Kan det bli bättre. Härliga bilder Maria och såå söt hund. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart ställe med utsikt över sjön. Helt lovely. Vilka underbara sommarbilder.

    SvaraRadera
  3. Underbart ställe och härlig midsommar ni haft! Svenskare kan det inte bli!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med egna små sovloft!! Jag tycker eran bernen är så fin! Ha det gott
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken skön midsommar!!! Vackra, vackra bilder.

    Och jag är helt såld på era sovstugor. Skulle göra vad som helst för en sådan!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Nu är jag här igen och precis under Lotta igen! ;) Kan bara skriva under på hennes kommentar. Ser både skönt ut och era sovstugor går inte av för hackor inte. Lyllos där.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  7. Instämmer också i Lottas kommentar här ovan:) skulle väldigt gärna vilja ha en sådan sovstuga, så smart! kika in hos mig om en stund:) kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Ser härligt ut!! Så vackert stugorna ligger!!
    Verkar som om ni haft en underbar Midsommar!!
    Ha en fortsatt skön dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det såg ut!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Härligt midsommarfirande Ni haft!! Vad skönt att ha en egen stuga till var och en..!! Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder, vilka söta stugor, skulle behöva din handy man lite här hemma..:) kramar Diana

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar plats ni firat midsommar på, ser helt ljuvligt ut! Har kikat runt här inne nu och det är en fin blandning av texter och bilder, hit kommer jag gärna tillbaka!
    Johanna

    SvaraRadera
  13. Dalarna är verkligen midsommarlandskapet nummer ett! Ni ser ut att ha haft jättemysigt:))
    //Cicki

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...