tisdag 12 juni 2012

För ett år sedan...

Då såg det ut såhär...


... på vår tomt!

Mannen i mitt liv i full gång med att röja träd! Det var den 12:e juni 2011 och kan läsas här .  Den gröna pinnen, som syns, markerade främre knuten till höger på huset ;)

Nu, exakt ett år senare har vi hunnit bo i vårt "drömhus" i ca 3,5 månader och samma plats ser ut såhär


Huset är ännu bara grundmålat, men ska målas i någon vit nyans, hela huset med knutar och allt. Alla knutar är inte helt färdiga ännu, heller ;) I sinom tid hoppas jag på både "porchswing" och fönsterluckor ;) Och så ska det ju till lite gräsmatta, buskar, träd och stenplattor också, förstås! 
Mycket slit, sena kvällar och en del motgångar har det varit, som en del av er som hängt med, har tagit del av! Samtidigt har det faktiskt funnits en del glädje och lycka också. Vi har gjort detta tillsammans! Mestadels jag och Mannen i mitt liv, men även alla fyra döttrarna har varit med en hel del!

Även om det återstår en del både inne och ute, så är vi så nöjda med huset som vi själva ritat!

Maria


12 kommentarer:

  1. Ni har ju så fint hus så imponerande att rita det själv! Klänningen nedan är jättefin! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Så underbart hus! Helt imponerad!
    Ha en underbar dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Wow vilket fantastiskt jobb ni lagt ner och att rita huset själva måste ju bara kännas SÅ bra? Riktigt läckert!

    Njut av dagen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. å vilket fint hus ni har byggt och vilket otroligt jobb ni har giort.

    SvaraRadera
  5. Vad fort det gått om man tänker efter! Det blir verkligen jättefint, tack vare ert slit!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Huset är såå fint! Förstår att ni är nöjda!!
    Ja du..tänk vad man hinner göra på ett år..otroligt!
    Ha en fortsatt underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Vad kul att se. Jag ska passa på att gå tillbaka lite och kika på hur det såg ut då. Tänk vad skoj att ni också började för ett år sedan fast jag tror att vårt bygge började då så vi han bli klara före er. Vi har varit inne nu i 7 månader och det har gått så fort. Jag kan på ett sätt sakna byggtiden då allt var så spännande och exalterande. Så fort något litet gjort så var vi där och kollade, varje dag. I början var vi väll lite si och så men ganska snart blev det ett behöv att se vad som hänt varje dag. Jag har sååå många bilder på bygget att jag kan gå tillbaka och hitta saker som vi behöver veta idag med hjälp av bilderna :)
    Ert hus är så fint och med luckor och gunga kommer det att bli ännu bättre.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  8. Mycket har hänt men samtidigt glömmer man bort hur det såg ut innan. Tur att man dokumenterar så man kan gå tillbaka och faktiskt se förändringarna.

    Mycket har ni hunnit med denna vecka jag har varit borta också. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Det tycker jag ni skall vara med all rätt. Så snyggt och fint , kommer bli hur tjusigt som helst när allt är klart.
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Tänk vad mycket ni hunnit med på 1 år... Kom ihåg att stanna upp och njut oxå!! Väldigt vackert hus!! Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart hus ni har, var sak har sin tid, tomten kommer bli jättefin massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  12. Vilken resa. Vilken erfarenhet ni skaffat er. Så fint. Både invändigt och utvändigt.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...