måndag 25 juni 2012

Snart semester...

Fyra arbetsdagar, kvar bara...


Sen så väntar en fem veckors lång efterlängtad ledighet! Åh, vad skönt det ska bli att få sova lite längre på morgnarna, vara uppe längre på kvällarna och allt det där som hör "semestervardagen" till! 
Även om vi har en del att göra med vårt hus, målning och trädgård t ex, så är det i alla fall inte lika hektiskt som det var förra semestern, med vårt husbygge! Tack och lov ;)
Nej, i år hade vi tänkt koppla av lite mer. Få "bara vara" här hemma mellan fixandet ;) En vecka i Dalarna blir det och kanske några dagsutflykter? Första utflykten är redan inplanerad till på lördag! 
Fast jag hoppas vädret blir lite bättre, förstås! Som det är nu känns det lite grått... ;) 

Har ni några planer för ledigheten


Maria

26 kommentarer:

  1. Japp, om en vecka drar vi till Kroatien! Det bara MÅSTE vara sol där, annars blir jag tokig. Längtar också efter semester. Och tänk, i sommar bor ni i huset som ni kämpade så med förra året!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint med kaprifolen i flaskan och det andra gröna... Ser väldigt hemtrevligt ut. Klart att semestern ska bli vilosam och full av sol. Det kan ju för sjutton inte regna alla dagar. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaprifolen och det andra gröna hittade jag vilt i skog
      en ovanför mig ;)
      Jag har ju inga växter, förutom ogräs, i trädgården ;) Kram!

      Radera
  3. åh så härligt ...jag jobbar ytterligare en vecka...men har redan börjat tillämpa sena kvällar ...*skrattar

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  4. Låter härligt med semester! Håller tummarna för att du får ett underbart väder!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Det skall bli härligt med semester. Två veckor kvar för min del:) Vi skall vara fyra veckor på landet och renovera lite, fixa i trädgården och njuta av böcker, sena kvällar, äta alla måltider ute( hoppas jag) och sitta framför brasan på kvällarna skall bli alldeles ljuvligt. Håller tummarna för vädret i hela Sverige:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte riktigt hur jag hittar din blogg? Får nog kolla upp det lite bättre ;)
      Kram!

      Radera
  6. Vila härliga bilder från ert midsommarfirande !
    Och så fina stugor ♥ Måste vara jättekul att träffas och umgås allihopa.
    Förstår att du har nedräkning ;) Skönt att ni får vara LEDIGA under semestern och vila upp er också. Det brukar ju alltid vara en massa projekt under den korta tid man är ledig.
    Ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Åhhh, vad skönt med semester.. Själv har jag 3 hundveckor kvar att jobba. Sen har jag 5 veckor jag med! Kram Kate:))

    SvaraRadera
  8. Vad skönt då kan din nedräkning börja!
    Viktigt att använda semestern till att vara ledig och återhämta sig inte bara jobba hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Suuuuuuuperhäääärligt!! Min semester börjar också då, längtar massor!!!! Härliga bilder från ert midsommarfirande längre ner!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Ja, bara fyra dagar kvar! Härligt för dig!
    Jag började min semester idag, med ösregn! Ja, ja, sova länge på morgonen kunde jag ju göra i alla fall!:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Ja längtan efter semester med sol och värme är stark nu. Vi skall också slappa en del även om det är lite svårt med ett pågående bygge. Ja du vet hur det är:) kram Victoria

    SvaraRadera
  12. samma här, fyra dagar kvar.. vi har en västkusttripp inplanerad och en kortare tälttripp till öland också.. borde fixa en del hemma men vi är väldigt duktiga på att skjuta upp sånt..

    SvaraRadera
  13. Är mitt i min semester! Har inget bokat än utan det kommer nog lite spontant om J kan ta några dagar ledigt och vädret är ok!
    Men jag njuter för fullt ändå!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Har just varit på trevlig middag med Diana och Pernilla. Synd att vi inte kunde träffas allihopa.
    Semester verkar avlägset. Jag började så sent på nya jobbet att jag inte får mer än fem förskottsdagar. Det är på tok för litet. Hoppas ni får en skön, solig och varm semester. Kram Sahra

    SvaraRadera
  15. Så skönt med fem veckors semester!! Skulle nästan göra vad som helst för det nu. Perfekt helt enkelt. Sova länge, vara upp sent..."semestervardagen" som du skriver.

    Snart kommer sol och värme till er också. Vädret är variernade just nu. Igår fantastiskt fint, idag har det åskat och regnat. Det blir en mysig film ikväll tror jag ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  16. Vad underbart med en så lång semester! Har inte varit så aktiv med bloggläsandet under helgen och nu ser jah vad jag missat. Underbar midsommar ni hade och vilken snygg header du gjort ;)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Härligt med långsemester, har också 5 veckor :), vi ska till Öland igen, Turkiet och Skåne men också vara hemma ochpyssla en hel del.kram Diana

    SvaraRadera
  18. ja nedräkningen har börjat:) gärna en semesterfrukost! På tisdag reser vi iväg sedan kan jag i slutet av juli igen. synd att du inte var med igår men vi tar en semesterfrukost istället:) kram Nilla

    SvaraRadera
  19. Å, fem veckor. Låter härligt och jag ser också fram emot att bara vara. Ta dagen som den kommer :) Har haft sem. denna veckan och skall nu jobba två veckor till innan jag har fyra.

    Hoppas du får en underbar tisdag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  20. Skönt! Jag har också 4 arbetsdagar kvar. Imorgon och 3 nästa vecka sen är jag ledig 5 veckor. : ) Ska bli himla skönt. Hemma med barnen de första 2 och sen 2 veckor i Finland.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  21. Vad skönt med så lång semester, då hinner man med att återhämta sig och göra en massa nyttigt men också kul.
    Du när jag tittar på din bild tänker jag nästan att det känns lite vintrigt!! Fast inte när jag ser blommorna i fönstret men ljuset och så. Är det så illa där i norr just nu? Vi som är på väg dit om ett tag. Hoppas att vädret skärper till sig.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är ca 3 v gammal, så lite ljusare är det nog på kvällarna ;) men nu vänder det ju ;)
      Kram

      Radera
  22. Vacker fönsterbild, jättemysig. Vi jobbar en vecka till och bokade igårkväll en vecka på Kreta. Sola, sova, läsa och njuta, bara jag och älskade maken. Ska bli underbart. Vi har förstås också börjat med sena kvällar och väldigt svårt att komma upp på morgonen :)
    Ha en skön semester
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hei Maria :)

    Så herlig blogg du har :) Masse fine bilder og inspirasjon :)

    Og sommerhytta deres var jo bare såå fin :) Så idyllisk sted, kan skjønne at dere koser dere der :)

    Herlig med ferie snart :) Vi skal til Danmark om 20 dager og gleder oss masse :) Ellers blir vi mest hjemme :) Godt som du sier å sove lenger og morgenen og være litt lenger oppe :)

    Ha en kjempefin sommeruke og god ferie, vennen :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...