fredag 8 juni 2012

Studentuppvaktning

Hemma igen efter ett dygn i Dalarna.

Hos kusinerna

Igår kväll packade vi in oss, hela familjen plus vovven, och drog upp till Dalarna för att vara med på barnens kusins student idag.

Dagens huvudperson 
Som vanligt fylls man med glädje, när man ser på dessa ungdomar som har kämpat sig igenom en massa år i skolan och plötsligt släpps de ut i frihet ;) 

Jag och Mellantjejen i våra gamla hemtrakter
Även denna dag hade vi tur med vädret och kunde sitta ute och avnjuta buffé med god mat och dryck!


Jag har konstaterat att vi kommer ha studentfirande varje år de närmsta 6 åren bland våra barn och deras kusiner!

Maria

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder och minnen för framtiden. Fira studenten är jätteroligt och du kommer att få sååå roligt i sex år framöver alltså. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det underbart med studenten! Själv har jag en son som tar studenten på fredag. Ser verkligen fram emot detta firande!

    Kram Ester

    SvaraRadera
  3. ååå har du varit i mina hemtrakter? Vad fint med studenten, tur med vädret idag, skönt. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag varit i dina hemtrakter ;) Åtminstone ca 4 mil söderöver, i mina gamla hemtrakter ;) Kram!

      Radera
  4. Vad många studenter ni har hunnit med redan. Vi har en vecka kvar innan det är dags för sonens.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Ja men då vet du vad du gör i juni de kommande åren! Härligt med dessa glädjefyllda tillställningar!
    Vackra hemtrakter ni har!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Då har du något roligt att se fram emot i sex år+ allt annat skoj som händer i livet. Det ser väldigt vackert ut i dina hemtrakter.
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Du kommer vara studenexpert Maria!!

    Tur att det är så härligt med studentfirande ;)

    Jättefint ser det ut iallfall och tur ni har stora bilen nu så det fungerar att ta med alla!

    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Åh, kul med studentfirande :), det dröjer lite för oss...Ha en härlig lördag söta Maria kramar Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...