onsdag 25 februari 2015

Man kan inte ha för många av dem... kuddarna...

De ligger på plats nu.


De nyaste kuddarna som jag sytt i brunt, till soffan i vardagsrummet. 
Två stycken blev det. I marin, New Englandstil. 
Jag har broderat ett ankare och passande text. Enkelt men ändå effektfullt.
Ser ni de riktigt snygga knapparna som jag valt att sätta synliga i sidan? 
Just precis... ankare! (Minns att jag sytt i sådana knappar i ett par jack-kavajer jag sydde för 25-30 år sedan) Snygga va!? 
Jag har plockat bort pälspläden, pälskuddarna och kuddarna med renar och stjärnor på. nu fick det vara slut på det "vintriga". Dags för tidig vår! Jag blev riktigt nöjd med de här nya kuddarna, som samsas med andra bruna/vita kuddar som jag sydde för ett par år sedan. Jag gillar brunt, men är ändå sugen på att snart plocka in lite blått. just blått passar så bra till vår och sommar tycker jag. Kanske syr jag till och med nya kuddar i blått? 


Kuddar kan jag bara inte få för många av. Ett enkelt sätt att förändra ett rum. 


Maria

8 kommentarer:

  1. Så snygga! Du är duktig du! Kanske du skulle satsa mer på din sömnad och design? :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. mkt snyggt! Kuddarna blev så fina! Broderi, tyget, sömmarna och knapparna. Fullträff!

    SvaraRadera
  3. Men vad du är duktig, hur hinner du? Jag bara undrar för jag tycker att jag inte hinner med någonting, jo jag virkar lite men det tar väldigt lång tid och just idag började jag på ett projekt som ska stå klart i vår, vår är i maj här uppe i Norrland. Sy är då inte på tal om för om jag tar fram symaskinen så....dags att sova ...Jätte fina kuddar, gillar dem skarpt.
    kram monica

    SvaraRadera
  4. Ja som alla andra säger, du har talang Maria. Såå fina och genomtänkta kuddar. Kan bara säga att jag tokgillar de där knapparna, en liten knappnörd är jag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Nä det kan man verkligen inte ha för många av:)
    Å jösses va snygga de blev!!!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. OMG vad snygga kuddarna blev och detaljen med de fräcka knapparna är wow. Jag vill också byta ut pälspläden o det där vintriga o få in fräscha våriga toner. Nu är jag sååå kass på att sy och har en symaskin från stenåldern så jag får börja jaga rätt på nya kuddar och plädar på nätet istället. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Wow vad snygga! Du är verkligen duktig - blir så imponerad!

    Ja nu längtar man allt efter lite vårigt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Jösses, vilka fina kuddar du har sytt. Du är så duktig. Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...