torsdag 26 februari 2015

Hur hinner man med? Eller hinner man verkligen???

Hur hinner du med allt?


Den frågan får jag lite då och då, eller nästan så fort jag visar något jag sytt. Ja hur hinner jag? Eller hinner jag verkligen? Jo, det gör jag. Lite grann hinner jag. Uppenbarligen eftersom jag visar något emellanåt. Men det kan jag säga att jag hinner långt ifrån så mycket jag skulle vilja hinna. Jag skulle verkligen vilja hinna sy mycket mera! Det bruna tyget köpte jag före jul och inte förrän nu hann jag sätta mina planer i verket. 

Jag har tyger som ligger och väntar, och många idéer i huvudet som kanske aldrig blir något, eftersom jag ibland måste införskaffa material och det kan ta sin tid ibland, då jag måste in till stan. Det hinns sällan med i veckorna, eftersom jag jobbar heltid här ute i byn ;) Just detta att jobba heltid tar ju också en del tid ;) Sen är det matlagning, hundar, städ, tvätt och allt det där som de flesta av oss har... och familjen! Jag prioriterar att få en sy-stund vid mina maskiner, men något annat får ju stryka på foten då. I mitt fall är det nog tyvärr träning som prioriteras lägst. De där morgon promenaderna har fallit bort tyvärr, på grund av nytt jobbschema. Kanske det blir lättare att ta sig ut på kvällarna nu när det blir ljusare. 

Hoppas det, för jag vet ju att jag egentligen mår rätt bra av mina pw´s... ;) P R I O R I T E R A stavas det ;) Ska bli bättre på det. Både att prioritera att sy och motionera. Kanske sluta städa? Eller tvätta...? ;) 


Hinner DU med allt du vill? Hur gör du? Eller hur prioriterar du? Dela gärna med dig! Jag såg förresten att mina pärlhyacinter är vita! Trodde de var blå, när jag köpte dem. Glatt överraskad! 


Maria



3 kommentarer:

  1. hallå där!
    Nä jag har inga bra tips at komma med för jag hinner absolut ingenting...
    Jag hamnar oftast i tv-soffan med datorn i knät på kvällarna i stället för att göra något kreativt...
    Jag försöker ju trappa upp min träning för jag vet ju att jag får mer energi då...så då får jag het enkelt mer gjort..
    så ja kanske det får bli mitt tips... Sätt i gång med de där pw´na... kör 3 ggr i veckan så ska du se att du snart kommer längta ut och då får du mer energi.
    Annars kan jag tänka mig att du kommer få tips om att anlita städhjälp tex...
    det vill min man att vi ska ha men jag har svårt för de där med att släppa in en främling i vårt hem...sen tycker jag nog att vi borde hinna städa rätt efter oss själva.
    Kuddarna är såååååååå fina!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  2. Visst handlar det om att prioritera, men det är inte alltid lät när det är mycket man vill göra.
    Tror nog att du kommer ut när det blir lite ljusare och varmare. Jag är sugen på att börja springa igen
    men väntar nog tills det blir varmare, får träna inne ett tag till.
    Fin kväll till dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Tid något som vi nog alla skulle behöva mer av. Jag som förtillfället går hemma har ju tiden, men tyvärr inte orken till att göra allt jag vill. Nu har jag den stora lyxen o förmånen att få hjälp med städningen av min mamma, något som jag men kanske framför allt Mr C uppskattar, eftersom han då får tiden till något roligare att göra på helgen. Viktigast är nog att ta sig tiden att göra roliga saker, det är bättre med lite skit i hörnen, än ett rent helvete, som någon mycket klok person sa en gång...... Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...