fredag 20 februari 2015

På banan igen, och nytt projekt på gång

Fredag kväll...


Äntligen känner jag mig pigg igen! (Har bara ätit en endaste värktablett idag, mot värken jag har i främst benen...) Den tog en vecka ifrån mig, denna influensa. Men nu känner jag mig alltså definitivt  M Y C K E T bättre! 

Så pass pigg att jag både hade ork och lust att tassa in i min lilla ateljé en stund här på eftermiddagen! Har ett nytt projekt på gång. Redigerade ihop ett broderi på datorn och kopplade ihop datorn med maskinen och så "swish swish", så är det bara att trycka på start. Resten sköter maskinen själv, så det är inte så betungande ;)


Två stycken broderier är klara och i morgon tänkte jag sy färdigt. Vad det ska bli? Kuddar.... förstås ;) Till vardagsrumssoffan. Nu är jag verkligen "sy-sugen"! Skönt att vara pigg igen! 


Jag tror till och med jag och Mannen i mitt liv ska ta oss ett fredagsbad snart... ;) 


Maria


10 kommentarer:

  1. Åh så skönt vännen att du mår bättre! Njut nu till fullo av helgen. Snyggt motiv på kuddar du gjort! Den verkar ju helt toppen din symaskin.
    Kom och hjälp mig kakla då;))
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är bättre nu☺. Det blir jättefina kuddar. Ha en jättefin helg min vän. Kram Mari-Louice��

    SvaraRadera
  3. Å så skönt att du mår bättre:) Att man blir sugen på att pyssla o fixa brukar vara ett gott tecken:)
    Ha nu en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Skönt att du mår bättre!
    Mera kuddar till folket! Tänk att det alltid finns plats för ett par till!

    Fin helg till dig vännen! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. En sån maskin skulle A vilja ha! Hon stod och titta på dom på symässan. Jag sa att dom kostar många tusen! Bara börja spara. :) Fast hon gillar att sy för hand också. Tyger och tråd är packade för sportlov så vi kan sy lite monster.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Härligt att du mår bättre! Viken maskin. En sådan är välkommen hem hit också:)
    Snyggt blir det verkligen!! Vad duktig du är.

    Kram Carola

    SvaraRadera
  7. Härligt att Du är på benen igen. Du har varit riktigt dålig kan jag tro om man inte ens orkar sitta vid symaskinen... ;) Snyggt motiv Du designat! Nu kämpar solen att komma fram, så först en låååång promenad och sen kanske några timmar vid "Din" gamla trotjänare... ;)
    Önskar Dig en härlig dag idag, vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Stackare, låter som att du fick denna värsta flunsa som vi också fick. Typ 7 dgr med feber, huvudvärk etc, ja allt.
    Fina broderiet/ankaret, pryder en jeanskudde i mammas hem som jag gjorde till henne när hon fyllde år. Visst är den fin och somrig :-). Krya på dig vidare och håll dig borta från andra människor ett tag tills imunförsvaret är starkare. Vi fick sjuklingar hemma igen efter 4 dgr i skolan, jag fick öroninflammation och sonen bihåleinflammation. Detta EFTER flunsan :(
    Du gör bäst i att mysa vid fina maskinen.

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du känner dig bättre! Kuddarna ser ut att bli jättefina, duktig du är! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Vilket fint motiv du fixat till dina kuddar.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...