fredag 13 februari 2015

Fredag och Fifty shades of Grey

Fredag igen!


Slutade tidigt idag och ville så gärna åka in till Uppsala för att fredagshandla. Hade liksom laddat för det igår kväll, (Ja, jag gillar att fredagshandla, faktiskt!) men så drabbades jag av en huvudvärk från hell, inatt. Vaknade imorse med öm kropp, hosta och feberkänsla. Hade öppningen på jobbet vilket gör att man "måste" ta sig dit i alla fall för att prova hur det går. Det gick okej. Med hjälp av alvedon, en liten barngrupp och kort dag, så rodde jag det hela i land! 
Tvekade ett tag över hur jag skulle göra med den där turen in till stan... Bestämde mig för att några baciller inte skulle få regera över mig! Mellantjejen gjorde mig sällskap och efter att vi handlat mat, så kände jag att det fanns ork kvar...

Ork kvar till att åka till Kappahl för lite "flärd-shopping". Hade någon rabattcheck och bonuscheck som hotade med att "brinna inne" ;)
Detta tillsammans med "set-pris" på ljuvliga underkläder i kollektionen "Fifty shades of Grey" gjorde att min byrålåda nu innehåller en ny BH och två par trosor. I ljuvt ljus-blå-grått. Klart man måste utnyttja rabattcheckar och klart man måste "flärd-handla" lite när man känner sig krasslig. Eller hur? 
Men nu tryter orken, så det blir inte mer flärdfullt än "På spåret" tillsammans med Mannen i mitt liv. Tänker lägga mig mot hans famn och bara låta kroppen sjunka in i viloläge. Två av döttrarna ska precis åka in till stan för att se just "Fifty shades of Grey", något jag inte hade orkat idag ;) Men jag tänker se den. Så småningom. 

Har ni sett filmen redan? Eller tänker ni över huvud taget se den? 


Maria

11 kommentarer:

  1. Woow vad snyggt! Sååå himla vackert med snygga underkläder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh vad tråkigt att du håller på att bli sjuk! Men nu har du ju läckra underkläder i din låda. Ja jag ska allt se filmen. Måste kunde hur de lyckas få till filmen! Krya på dig. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hoppas att baskiluskerna försvinner efter lite godnatts sömn....
    Jag har läst boken (bara första) och nä jag vet inte om jag gillade den, jag tycker att den var lite överdriven faktiskt! nu sägs det ju att filmen är bättre än boken (vad jag hörde på nyheterna i alla fall)

    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Åh så fina underkläder! Det skulle jag också behöva nya... Hoppas du kryar på dig. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Inte sett den, men kommer att göra det. Krya på dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Så snygga underkläder, det skulle jag behöva några nya:) Ska nog till stan en sväng i morgon:)
    Trist att du känner dig dålig, min sambo gör det också.
    Vi har precis sett på Rum 302.
    Ha det gott vännen och krya på dig i massor
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja ibland går det, fast man inte tror att det ska göra det! Var med om liknande förra helgen, och den förkylningen gick förvånansvärt snabbt över... Underkläderna var verkligen fina. Behöver lite nytt, så jag ska nog ta mig en titt! Tack för tipset.
    Och krya på dig!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  8. ååå den filmen har jag inte sett... Vill se... var den rba?Skönt att få lite nya underklöder. rkam

    SvaraRadera
  9. Gaaahhh, vad tråkigt med feber och elände. Hoppas verkligen Du kryar på Dig snart, och att resten av familjen klarar sig.
    Riktigt snygga och läckra underkläder Du hittat. Tyckte "Mr Grey" det också..? *blink* Supersugen på att se filmen, men tror inte den går upp mot böckerna...
    Krya-på-Dig-kram från Kate
    PS. Vi har "öppet" mellan 06 - 19, men just den kvällen hade jag ett personalmöte direkt efter 18.00 till kl 20.

    SvaraRadera
  10. Snygga underkläder! Tänk, är man fin "under" så känner man sig fin för övrigt också! Min yngsta dotter och jag skall på bion i morgon. Har sett framemot att få se den!
    Krya nu på dej, vännen! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Hoppas verkligen att du blir frisk snabbt, inte kul att ligga däckad i feber. Men wow vilka snygga undisar, måste också uppdatera mig på den fronten. Tillhör nog en av dem få som inte blev hänförd av Mr Grey o har därmed inte läst böckerna. Därför mååste jag se filmen, har ju ingen förutfattad mening och kan inte säga att böckerna var bättre. Skickar tusen kryakramisar till dig vännen. Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...