onsdag 18 februari 2015

Sportlovet som blev en sjukstuga (och titta, nu har han gett mig blommor igen! ;)

Inte för att jag skulle varit sportlovsledig...


Men de yngsta döttrarna har sportlov denna veckan och Minstingen ligger numera också däckad i denna... vad kan det vara... influensa? Mellantjejen känner sig "sådär", men hon klarade av sitt körkort igår på första uppkörningen och trotsar nog bacillerna "bara för att". För hon är ute på vift med lilla bilen! ;) 



Själv känner jag mig totalt orkeslös. Första natten som jag inte hade feber utan bara "förhöjd kroppstemperatur". Det tar på krafterna kan man säga. Vi har haft mycket förkylningar med feber på jobbet både bland barn och personal, så det är väl egentligen inte så konstigt att man trillade dit och tog med sig lite baciller hem... 



Nog om tråkigheter och sjukdomar! Nu till något helt annat...
Han har gjort det igen! Mannen i mitt liv kom hem med inte mindre än 30 stycken "Krya på dig-tulpaner" till mig igår, när han kom från jobbet!  Ja, ni minns kanske rosorna förra veckan, som han kom med på måndagen? De står sig fortfarande rätt bra ute i uterummet. Tulpanerna pryder nu köksbordet och påminner mig om hur lyckligt lottad jag måste vara! 

Han kan han, Mannen i mitt liv... 


Maria


9 kommentarer:

  1. Snäll man du har! Och vilken underbar färg på tulpanerna!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättemysigt att få en stooor bukett med tulpaner. Håller med V såå fin färg. Skönt att du känner dig lite bättre ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bukett, vilken färg !! Man vet inte om man ska skratta eller gråta eller bara känna sig i gott sällskap när man bloggar runt lite, verkar som varenda bloggare har minst en familjen som ligger för ankar ;) krya på dig iallafall , själv ska jag rymma hemifrån och hoppas jag klarar smittan från övriga i familjen , kram Anna

    SvaraRadera
  4. Usch och fy för trista baskilusker, härligt att du har en sådan omtänksam man som kommer hem med en sådan ljuvlig bukett med tulpaner, det piggar upp. Ta hand om dig vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Underbar bukett du fick, han kan din man:) Så fräscht vårligt du har där på bordet, jag vill med ha rosa på mitt köksbord, men jag hittade inga söta lyktor sist jag var i stan.
    Grattis till körkortet! Kul för henne:)
    Vi skickade hem två barn med feber idag, så man undrar ju hur länge men ska stå emot.
    Krya på dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Nu ska jag inte säga för mycket, men det är väl konstigt vad mycket man står emot, med tanke på hur alla nyser kors och tvärs, de små juvelerna ... peppar, peppar!!!
    Grattis till mellantjejen och körkortet! Kul, och förstår att hon nu vägrar att känna efter....
    Underbar bukett du fick! Det är kärlek det <3
    Här kommer fler krya-på-dig-kramar från Kate

    SvaraRadera
  7. Inte kul alls med sjukstuga. En vacker bukett du fick av din man.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  8. Vad gulligt av mannen din! Här ligger mannen min lika däckad som jag:) ha en fin dag och krya på dig! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få "krya-på-dig-bukett".. tror man blir friskare snabbare om man får ta del av sånt! :)
    otur att man ligger deckad på sportlovsveckan... Hoppas ni piggnar på er snabbt!
    Och super kul att dottern tog körkort igår.. Hipp hipp hurra! KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...