söndag 1 februari 2015

När man blir utslängd till krogen... (och lite Uppsala-tips)

Ja, det var precis vad vi blev igår... 
Utslängda T I L L krogen, inte F R Å N ;) 


Mannen i mitt liv och jag hade blivit ombedda att inte vara hemma den 31:a januari, mellan kl 18-23, ca. Tvilling 1, som fortfarande bor hemma ville fira sin födelsedag med mingel här hemma i Villa Wiker. En stor händelse för henne att få fira sin födelsedag "ensam", annars har hon ju alltid delat kalas och firande med Tvilling 2. Men nu var Tvilling 2 här som gäst ;) 

Och jag och Mannen i mitt liv lämnade lydigt huset, för "en kväll på stan". Det var dessutom Tvilling 1´s födelsedagspresent, hon hade liksom önskat sig att vi lät henne ha huset för sig och sina vänner en kväll. 
Jag och Mannen i mitt liv startade med ett glas Pol Roger (eller Pål Råger, som vi skämtsamt säger ;) på Stationen, kanske Uppsalas bästa barhäng? Ursnygg miljö och skön stämning. Sedan fortsatte vi till Il Forno Italiano, för att äta varsin pizza och dela på en flaska Amarone. På Il forno är det ofta fullsatt, en mysig liten italiensk restaurang med röd-vitrutiga dukar i gemytlig miljö i ett urgammalt hus. Godaste finpizzzorna "i stada"? Men har även massor av annat på menyn. Bra priser på bra viner också, jämförelsevis... 
Där satt vi och skrattade och pratade om allt möjligt. Trevligt som alltid! Jag trivs så otroligt bra i den mannens sällskap! Vi gjorde upp en liten "To-do-list" med saker som vi ska göra i vårt liv och saker vi ska bli bättre på ;) Vi diskuterade också "livsfrågor" på ett avslappnat och humoristiskt sätt. Vi är så bra på att vara varandras "terapeuter", jag och Mannen i mitt liv ;) Allt kryddat med humor och värme, så det handlar knappast om några tunga frågor ;) 


Tyvärr visade ju inte vädret sig från sin bästa sida igår, samt att jag fotade med mobilen... Men den där restaurangen ligger i alla fall i ett mysigt kvarter runt domkyrkan och andra gamla byggnader. Vi traskade i snömodden tillbaka in mot de centralaste delarna av centrum och avslutade vår "pubrunda" med en liten drink på Burgerbar i Rådhuset.  Ett ganska litet ställe med oftast mycket folk, i kanske lite yngre ålder än oss, men goda drinkar och det kom faktiskt ett grabbgäng som drog upp medelåldern lite, så vi slapp känna oss äldst ;) 
Det var vår kväll i Uppsala, och nu fick ni några av mina tips på uteställen också, om ni tänker besöka Uppsala? Kul förresten att det var så många som gillade drinktipset igår! Jag kommer fortsätta dela med mig av drinktips, när jag mixar en god drink här hemma. Känns det intressant? 


Så vad hittar ni på denna Söndag? (Första Februari dessutom!) Här blir det en tur in till Stockholm på eftermiddagen.  



Maria



9 kommentarer:

  1. Drink tips är alltid kul. Vi ska också bli utslängda i slutet av månaden. 18-åringen vill ha fest. Undrar lite vad man ska hitta på då... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig kväll på tu man hand. Hoppas tvilling ett hade en lyckad födelsedagsfest.
    Vi har varit på båtmässan. Och nu har D tänt grillen här hemma, så nu blir det hemmamys. Är inte alls sugen på jobb i morgon, känns trist.
    Ha en skön söndagskväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig kväll ni verkar haft. Såna behövs ibland. Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Tur att ni blev utslängda till krogen :) så blir det ibland när ungdomarna vill ha huset för själva. Här har det varit en pysselsöndag här hemma. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Låter som ni fick en bra kväll trots att ni inte fick vara hemma. :)

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar kväll i vackra Uppsala =)

    SvaraRadera
  7. Verkar mysigt tycker jag. I Uppsala har jag bara varit en gång på kurs och då såg jag inte mycket av staden. Idag har jag sytt lite, handlat och bara småfixat lite här hemma. Försökt pigga upp yngsta dottern som inte längre har någon pojkvän , det är nästan en heltidssysselsättning känns det som.
    Ha en fin ny vecka 6.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Åååå så mysigt!
    Vi är utslängda på lördag vi...;)

    Som svar på din fråga..
    det är klinkers på golvet som ser ut som träplankor. och ja det är Ikeas köksstommar som vi kapat 10cm.
    Du kan klicka på kategori badrumsbygge om du vill se hur vi gjorde..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Jag älskar stationen så mkt =) Bra ställe! Hoppas ni hade de trevlgt. kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...