lördag 14 februari 2015

Saturday night fever

Lördag kväll feber

Ja, festligare än så är det inte bakom dagens rubrik... Jag som nästan aldrig får feber när jag är förkyld, vaknade i natt och var alldeles frusen och yr. Stoppade tempen i munnen. 38,6. Jag som normalt har en kroppstemperatur på typ 35,9. Inte undra på jag var yr... 
Jag konstaterar att jag inte bara är förkyld alltså. Jag är dessutom S J U K. Jag har förstått att en förkylning inte är en sjukdom och att har man ingen feber är man inte sjuk.(Fast jag kan verkligen känna mig sjuk även utan feber, när jag är förkyld) Tänker inte berätta vart jag lärt mig det ;) Nu är jag alltså sjuk. Så gott som hela dagen har jag legat i sängen. Stundtals har jag haft sällskap av lilla vovven intill mig, som Mannen i mitt liv sa -"Han har nog inget emot en dag i sängen". Men det har jag! Jag gillar verkligen inte att ligga till sängs en hel dag! Slöseri med tid. Jag som skulle varit med Minstingen på ett fotouppdrag idag. Jag som hade tänkt sitta vid symaskinen hela helgen.... 



Istället har jag legat däckad med vattenglas och alvedon på sängbordet, tittat på den där kassen med gårdagens flärd-inköp... Kom på att jag ju inte ens har provat underverken. Och klänningen som jag hade tänkt inviga ikväll, den där Odd Molly´n som Mannen i mitt liv shoppade till mig förra lördagen, den bara hänger där och frestar. Inte för att vi hade något speciellt planerat. Men lite god mat och ett glas rött i hemmets lugna vrå är ju väl värt att klä upp sig för! Och det är visst alla hjärtans dag idag... Inte för att vi firar det så stort, men ändå... ja, ja... jag är fortfarande glad över rosorna som jag fick i måndags av Mannen i mitt liv. Kärlek på en helt vanlig vardag. Det blir en lördagkväll med vätskeersättning, frossa och svettningar, om vart annat ;) 

Något positivt i det hela är väl att det var en himla tur att det inte var denna helg som jag och Mannen i mitt liv skulle ha myshelg i Stockholm! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Nej så tråkigt att det blev feber... Krya på dig och hoppas att du ändå får lite mysigt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ånej, trist att du är sjuk! Vem har lärt dig att man inte är sjuk om man inte har feber? Föräldrarna på jobbet??? ;-) Stanna du i sängen och ta det lugnt, fast jag vet, sååå trist att "slösa bort" några lediga dagar så...
    Kryakramar!

    SvaraRadera
  3. Usch! Inte roligt med feber, jag minns tydligt jul lovet. Du hinner klä dig fin i nya klänningen senare och alla hjärtans dag kan det vara lite nu och då. Kärleken har ingen datumstämpel. Kraaaam och Krya på dig! / Pia

    SvaraRadera
  4. Trist för dig! Hoppas på snar bättring. Jag kan känna mig skitdålig med förkylning utan feber.
    Önskar dig en Glad Alla hjärtans dag trots allt, förstår att du tycker det är superjobbigt att vara sjuk och på en helg dessutom, men så blir det ibland. Och symaskinen finns ju kvar och den jättefina klänningen hänger där den hänger och väntar tills du blir frisk igen.
    Krya på dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tråkigt tråkigt!
    Nu får du ta hand om dig och bara ligga där o bli ompysslad. Se på Mellon, äta lite praliner och kika på din söta klänning! En till i samlingen alltså...! Kom på att jag nog inte sett dig i byxor??... ;-)
    Kram o krya på dig vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Här har du en till som är sjuk. Så himla trist. Krya på dig!!
    Kram Carola

    SvaraRadera
  7. Men stackare... Så trist att få feber på alla hjärtans dag!:) Hoppas du kryade på dig och känner dig bättre nu. Stor kram

    SvaraRadera
  8. Inte kul och vara sjuk. Krya på dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...