måndag 16 februari 2015

När man är hemma en måndag...

En dag hemma med feber och solsken...


Plötsligt ringer det på dörren tidigt på förmiddagen. Jag öppnar iklädd pyjamas, blek som ett lakan, men med feberrosor på kinderna. Jag väntar verkligen inget besök!?  Utanför står en kvinna i vad jag gissar på 55:årsåldern? Jag fattar först inte vad hon menar när hon frågar om hon får titta på vår ytterbelysning? Ser att det sitter en man i en bil på andra sidan gatan, gissar att det är hennes sällskap. Hon berättar att de själva är ute efter en "diskret ytterbelysning" och undrar om vi är nöjda? 


Jag gissar att jag såg en aning förvånad ut över detta besök och denna undran om vi är nöjda med belysningen? Saker jag egentligen inte ens tänkt på... Jag har varit med om flera gånger att folk stannat till och frågat oss saker om vårt hus, som vilken husleverantör vi använt och vilken färg vi har på huset (främst förra huset). Ett par frågade om nästan precis allt en gång så det kändes till slut lite "galet"... Men det här var första gången någon undrade över ytterbelysningen. 


Kvinnan frågade om det var okej att gå runt hörnet och titta på lampan som sitter utanför groventrén och jag kunde inte med att svara annat än okej... I början tyckte jag det var smickrande att folk stannade till och frågade om saker, men nu vet jag inte längre, det känns lite knasigt ibland. Som om man bodde i ett "visningshus".
Annars då, vad gör man en måndag när man är sjuk? Tja... kollar viaplay tillsammans med en sportlovsledig Mellantjej, snörvlar, hostar och längtar efter att bli frisk så man kan putsa fönster i uterummet, kanske ;) 

Vad gör ni andra denna måndag? Sportlov? Förstått att det är väldigt många sjuka nu... kanske är det alltså fler än jag som ligger däckade hemma? 


Maria



11 kommentarer:

  1. Usch för att ligga sjuk! peppar peppar..... Men det är ju smickrande att de ändå törs ringa på för att fråga.
    det betyder att de sett ert hus flera ggr och tycker det är fint.

    Krya på dig så mycket. Här sitter jag inlindad i en sjal och fryser så tänderna skakar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Smickrande ändå att folk tycker om ert hus med belysning och allt. Fast jag fattar att det kan kännas lite märkligt också. Jag fryser i dag och är sjukt trött så jag tog semester på onsdag, alltid något och jag är ju frisk i alla fall. Krya på dig, fönsterna kan vänta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Go kväll!
    Så kul att någon, vågar ringa på och fråga! Förstår att det kändes konstigt, men var stolt och tänk på att ni måste ha bra smak!!
    Krya nu på dej, vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Både smickrande och förvånande att folk knackar på... Men se det positivt tycker jag, de har ju absolut lagt märke till Ert fina hus!!!
    Får ge dig filmtips till sjuklingen till kvällen då... Jordskott på tv4 kl 21... Inspelat här hos os i Sala. När de sitter på en bro vid vattnet i förhandsvisningen är ju bara ett stenkast från oss. Går nästan dagligen den "gröna gången" förbi där, med ungar eller med herr Larsson!!
    Hoppas den blir sevärd!!
    Krya-på-dig-kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Krya på dig!!! Jodå, vi hade influensan med 7 dgr feber och avslutade veckan med en öroninflammation. Men nu är vi pigga igen :) Vabruari säger jag bara.
    Förstår det känns knasigt med allt tittande, hade jag också tyckt. Se upp bara så att de inte rekar om ni har larm eller liknande. Haft sånna här och tur är att vårt larm syns ganska väl så det kanske skrämmer bort ev skummisar.

    SvaraRadera
  6. Här frågar de om våra fönster och hur vi byggt verandan/entrén:) Se det positivt, ert hus är jättefint:) Men jag förstår att det kan bli lite tjatigt.
    Det är många som är sjuka nu, hos oss är personal sjuk och barnen friska vilket blir lite jobbigt för personalen som är kvar utan vikarier. Förhoppningsvis blir det bättre i morgon.
    Krya på dig i massor vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hjälp, jag hade nog varit mest rädd att dom rekade och kollade läget med larm, hund, familjemedlemmar, hon kanske själv blev förvånad att någon var hemma men visst är det uppskattat att få komplimanger för ett fint hus både inne o ute har ni ju...

    Hoppas du känner dig bättre
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Måste känts lite konstigt, jag hade nog blivit misstänksam... Jag har klarat mig men mannen och minstingen har varit sjuka. Krya på dig. Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Hmmm, märkligt det där... En sak om an stannar till när nån är ute, men att tom ringa på..?
    Så trist att ligga sjuk... Ja, det är väl tyvärr de tiderna nu. Men jag har peppar peppar klarat mig.
    Men beror väl på att jag är hemma och inte träffar så många kanske.
    Annars har jag inte det bästa immunförsvaret.
    Hoppas du känner dig lite piggare i morgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Lite misstänksam blir man väl. Finns så mycket konstigt folk!

    Gårdagen blev halvdag. Jag börja hemma med N sen kom mannen hem och det var skiftbyte. Jobbar hemifrån idag så hon får pigga på sig. Hostat rätt rejält i natt.

    Hoppas du kryar på dig snart!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Ja, lite misstänksam skulle jag också bli. Tråkigt att du är sjuk, hoppas du snart känner dig bättre. Här är det inte sportlov förrän om två veckor. Krya på dig. Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...