fredag 6 februari 2015

En vecka innan fredagen den trettonde, och köttfärssås en fredag - ingen hit ;)

Jag måste säga att jag var lite fundersam i morse, hur den här dagen skulle bli...?


Dagen började med att jag vaknade trött, kände mig förkyld "trasslig" i magen och blek med torr hud... Tittade mig i spegeln och tyckte att jag fått hur många nya rynkor som helst sedan gårdagen. Absolut ingen bra morgon till en början alltså! 


Det hela fortsatte med att när jag skulle ta fram något ur badrumsskåpet, så råkade jag knuffa ut asken med topz... ut på golvet föll alla 200 (eller hur många det nu kan få plats i den där asken??) topz, och de festa vet ju hur trist och hopplöst det verkar att lägga tillbaka dem snyggt och prydligt ;) De hamnade i en fryspåse kan jag säga! 
Nästa klantiga grej sker i köket när jag plockar undan efter någon som lämnat ett glas på köksön, tänker att jag ska stoppa det i diskmaskinen. När jag vänder upp och ner på glaset och placerar det i diskmaskinen upptäcker jag att glaset inte var tomt... Tänk att vatten måste öka i volym när det spills ut ;) 

Alltså, det var ju med viss vånda jag gick till jobbet... Vad mer skulle kunna hända denna fredag, och det är inte ens fredagen den trettonde... Dessutom så hade jag fått den "stora äran" att jobba över och stänga, p g a sjuk personal. Fattas bara att något strular till sig rejält ;) 
Nu hände faktiskt just inget mer än att jag fick jobba över lite "i onödan" utan att gå närmre in på ämnet ;) Faktiskt så blev det en riktigt bra dag, och hemma här i kväll så har hela familjen varit samlad då den utflyttade dottern blivit "gräsänka" över helgen och passar på att bo lite i sitt gamla rum här hemma ;) 
Till två av döttrarnas stora fasa så har det serverats spagetti och köttfärssås  denna fredag. Förfärat undrade de om jag skämtade??? Tydligen var det ingen "fredagsmiddag" ;) Minstingen tyckte till och med att vi kunde slänga maten och köpa pizza ;) (Men jag är rätt säker på att det var ett skämt, så bortskämda är inte barnen) Men okej eller inte så föll det nog i smaken i alla fall, för jag tror det blev tomt i grytorna ;) 


Hur är det hemma hos er? Är vissa maträtter "bannlysta" att serveras en viss veckodag? ;) Själv skulle jag t ex aldrig göra tacos en lördag ;)


Maria  

3 kommentarer:

  1. Sicken dag ;) Och jag som fyller år fredagen den 13:e.... hur ska det sluta. Fredagsmat... Jo tacos kunde vi nog äta förr på en lördag ihop med andra typ, när barna var små. Men pasta förekommer nog aldrig hemma hos oss på en fredag. Och inte godis. Men jag älskar spaghetti o köttfärssås annars! Kram

    SvaraRadera
  2. Här blev det kokt korv med bröd.. kändes lite fel faktiskt. Man kan ju undra varför det är så - att man förknippar vissa maträtter med helg och andra inte.
    Må så gott nu!

    SvaraRadera
  3. Fy vilken start på dagen. Det blev köttfärssås och pasta här med till L och F, jag åt omelett med sparris. Kanske inte en fredagshit men man slipper vara hungrig i alla fall. Kan säga att det slank ner rätt många nötter senare på kvällen. Fniss! Du kan ju sortera topz idag då vännen. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...