torsdag 19 februari 2015

Tv-program som berör

Det har blivit några TV-timmar denna veckan...

Jag ser ju vanligtvis inte mycket på TV, men nu när jag legat sjuk så har jag legat vid TV´n och tittat på bland annat viaplay. Jag vet att döttrarna tittat på "Mordet" som nyligen visats på Tv 3, och jag blev lite nyfiken själv... Och plöjde snabbt igenom alla avsnitten. 
Vilken bra serie! Starkt gripande och skrämmande. Man förvånas av hur människor kan begå sådana handlingar som vissa faktiskt gör. Ofattbart!  En serie som verkligen berört mig. Lite känner jag ju förstås igen mig i det där med att ett barn blir "försvunnet", och man aldrig ses mer i livet, eftersom jag upplevt det i min familj för ett antal år sedan. Klart att det blir extra känslosamt då...
Man påminns om hur snabbt livet kan förändras för alltid. Det gäller att ta vara på livet och varandra medan tid finns. Jag kanske inte är världens bästa på det själv, men jag försöker i alla fall och ibland finns det ju fler som ska vilja också, så allt kan inte hänga på en människa alltid. Något jag i alla fall är hyfsat bra på är att leva i nuet, njuta av "det lilla".
Om ni inte sett  serien "Mordet", men har möjligheten att göra det, så kan jag verkligen rekommendera er att göra det! Men varning för tårar... 


Var rädda om varandra! 


Maria


6 kommentarer:

  1. Bra tips till en som också ligger här hemma. Fast jag har knappt sett på nåt, men ska nog ta och göra det.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Bra tips inför en helg i ensamhet. Om jag inte hittar på något annat kul förstås. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Har inte sett serien, bara förhandsvisning. Krya på er därhemma! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jag har också fastnat för den serien! Jag som vanligtvis inte gillar program som typ Veckans brott och liknande, men det här var lite annorlunda och riktig bra.

    SvaraRadera
  5. Hej Maria.
    Jag har sett några avsnitt av serien men inte alla.
    Fy vilka människor det finns,man blir mörkrädd....
    Hoppas att du kryar på dig snart :)
    Stor kram o trevlig helg.

    Jessica

    SvaraRadera
  6. Go kväll!
    Jag har tittat på alla avsnitten. Har ju varit bra med program som visar " den andra sidan" av ett brott. Alltså den och dom som har drabbats!!
    Håller med dej, gäller att leva här och nu och ta vara på varje dag!!
    Ha en fortsatt mysig fredagskväll! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...