torsdag 12 februari 2015

Dagsljus och vintage

Det går verkligen mot ljusare tider nu! 


Idag hann jag se mitt hem i dagsljus, trots att jag åkte och handlade efter jobbet. Det var ändå ljust när jag kom hem vid 15:30-16:tiden. 

Så otroligt skönt det är!!! Behöver verkligen ljuset nu, känner jag! Innan jag åkte till mataffären för att köpa lite söta hjärtan (det är ju en viss dag på lördag ;) så slank jag in på byns secondhand-bod. Hittade ett gammalt racket.  Är lite osäker på vad det är för racket? Varken tennis eller badminton? I en ficka på fodralet som satt på själva nätdelen, låg ett par små bollar i pingisboll-storlek. Fast i svart gummiaktigt material. Som ni ser står det "The Lady Slazenger". Ett damracket alltså ;) 

 Tills vidare har jag hängt det i hallen. Det är mitt tredje racket, och jag har märkt att jag har lite svårt att motstå dem... ;) Jag som inte alls är speciellt sportintresserad. Men vintage, det gillar jag! Och detaljer!

Jag fick ett ryck här under kvällen och bytte gardiner, kuddfodral m.m i köket. Och "piffade till" lite i uterummet, efter städningen. Vet inte var den energin kom ifrån? Varit nästintill sjukt trött både igår och idag... Men plötsligt händer det ;) Fast jag kan få sådana där ryck när Mannen i mitt liv är borta på kvällen, får en hel del gjort! Ibland är det skönt att vara "ensam". I alla fall när jag vet att att han kommer hem och sover hos mig! Som ikväll, eller det är nog mer natt när han dyker upp... ;) 


När jag tänker efter, så är det nog hög tid för mig att gå och sova snart. Klockan pinglar 5:15 imorgon ;) 



Maria

7 kommentarer:

  1. Fniss! Jag småler lite här Maria. Fint Racket, jag tror det är ett squash racket du har fyndat. Härligt vintage är det i alla fall. Jag är inte alls på hugget med inredningen just nu. Men det kanske kommer. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Här uppe i norr var det också ljust när jag kom hem ...helt underbart =) ha de gött och sov gott =)

    SvaraRadera
  3. Snyggt racket, ser kvinnligt ut. Roligt att du har "min" sjal där också:)
    Jag har målat sovrummet idag, tillslut var jag helt svettig och fick ta en paus:)
    Ha det gott och sov så gott vännen. Det är skönt att veta att han kommer hem i kväll/natt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ska också upp den tiden så det får bli sängen för mig med. Fina detaljer hos dig. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Hej min vän.
    Ja men jag håller med dig :)
    Hela den här veckan så har vi haft fint väder och jag tror nog att jag varje eftermiddag sagt... Men.. Klockan är ju nästan fem och det är ljust än :)
    Härligt... Nu vill man verkligen ha värme o vår!
    Ha en mysig fredag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Haha jo så är det! Man får mest gjort när man är själv hemma o får pula med sitt:) kram o ha en fin kväll! Pernilla

    SvaraRadera
  7. Åh jag älskar ljuset! Bara det att det plötsligt är ljust när man åker till jobbet på morgonen gör att man blir så mycket piggare och orkar så mycket mer!
    Hoppas du får en härlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...