måndag 9 februari 2015

Hemsytt - tolkat Union Jack

Minns ni mitt projekt "Union Jack"?

Jag är klar nu, sedan ett par veckor tillbaka... Har bara inte haft tid och hjälp att fota ;) Minstingen hjälpte mig igår, i halvdåligt ljus... Inga toppenbilder alltså! ;) 
Av de mönstrade tygerna i brun/puder-toner blev det alltså en "flagga" ;) Union Jack.

En stor på ryggen och en mindre på ena ärmen.


Dekorationer på en kofta/jacka, i samma modell som jag sydde en svart/vit/rosa i höstas. Denna gång valde jag ett brunt velourtyg.

Den är så mjuk och skön att ha på sig, och har redan blivit en favorit. 

Inte så tjock som en stickad kofta och inte lika "uppklädd" som en kavaj...

Någonting där emellan kanske man skulle kunna säga. På andra ärmen har jag broderat dit mina initialer. I en hjärtformad ram med en liten blomma till. Lite typiskt min stil ;) 

Ett puder-rosa ripsband håller ihop jackan/koftan. Som sagt den har redan blivit en favorit och jag tror jag kommer använda den ganska mycket som "jacka" i sommar. 

Och jag är redan sugen på att sy fler.... ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Och så har du gjort det igen, sytt ett toppenplagg. Så fina bilder på dig. Förstår att det är ett favoritplagg, sitter som en smäck på dig.
    Hoppas veckan har börjat bra
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Du kan sälja dem, det är jag säker på. Maria Wikers design, tjusigt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Så snygg den var!! Du hade lätt kunna ta beställningar och sälja sådana tror jag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag visste det! Jag skrev på en lapp det jag trodde det skulle bli. en jacka eller kavaj. En annan förmåga jag har.. Jättefin! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg och tuff.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Så snygg den blev! Gillar tygerna och pricken över i:et är dina initialer. Underbart att ha en brodyrmaskin :-)

    SvaraRadera
  7. Men wow så snyggt de där blev!=)

    SvaraRadera
  8. Såå snyggt! Flaggorna var så fina :).
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...