torsdag 12 juni 2014

Skolavslutning

Då var det gjort, den sista avslutningen

Idag var det dags för Minstingens skolavslutning. Sista året i grundskolan, yngsta dottern... en ganska märklig känsla att barnen nu blivit så stora! 
Vi flyttade hit till detta område när de äldsta tjejerna gick i första klass och sedan dess så har vi varje år deltagit i skolavslutningen på skolan här hemma, förutom förra året, då jag inte hade möjlighet att vara ledig, och jag kan säga att det kändes "tomt", det fattades något den sommaren ;) Det var alltså 14:e året detta år. Och sista på skolan här hemma.  Nu väntar gymnasiet inne i Uppsala för dottern.   
Det är något speciellt med skolavslutningar... spända, förväntansfulla, glada elever och så Den blomstertid... Man blir rörd och nästan så det kommer en tår i ögonvrån. Lite jobbigt är det allt ;) 
Traditionsenligt när barnen slutar nian i vår familj så tog vi farmor och farfar med oss in till Uppsala för att äta lunch på uteservering. Mysigt! Vi har även ätit tårta och firat Mannen i mitt livs födelsedag idag också ;) 

Har ni varit på skolavslutningar i år?


Maria

6 kommentarer:

  1. Go kväll!
    Såå mysigt med skolavslutning!! Håller med dej...just när man hör Den blomstertid nu kommer...så blir ögonen märkligt fuktiga!
    Ja du, tiden går fort...vips bor dom inte hemma längre...och har egna familjer!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Javisst är det speciellt med skolavslutning. I ett par år till får jag gå på dem:) Så mannen din är tvilling då:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ingen skolavslutning för mig i år, sonen slutade 6:an och inga föräldrar var där. Får nog vänta tills 9:an nu:). Jag är väldigt sentimental när det gäller skolavslutningar.
    Grattis till din man!
    Så fint i ditt vardagsrum.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det något speciellt med skolavslutningar, det är känslosamt och man kan inte undgå att bli sentimental....

    Grattis till maken :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. svar, den med brodyr är mer normal i storleken har jag förstått.:) Mattan i inlägget innan var kommer den ifrån? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Nope inte nån avslutning för oss Yngsta tog studenten förra året. Men jag har faktiskt Den Blomstertid på min sommar-spellista. Nåt speciellt med den låten.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...