fredag 13 juni 2014

Pulsen sjunker lugnet infinner sig

Fredag kväll...


Rykande färskt glossigt inredningsmagazine, en kopp kaffe och rosa pioner... Fredag kväll och det är alldeles tyst och stilla här hemma. Mannen i mitt liv är på flygtur och barnen är upptagna med sitt. Jag njuter! Njuter av tystnaden och lugnet som infinner sig inom mig. Det har varit en oerhört intensiv tid ett tag. Mycket som ska fixas klart innan semester m.m  Övertid och "kort om folk" på jobbet. Det tar ut sin rätt... Men nu känner jag att pulsen sjunker och att helgkänslan infunnit sig!
Denna helg finns inget inbokat och jag ska sova ut i morgon bitti och sedan pyssla och greja här hemma i lagom takt. Min takt... ;)
Men det är i morgon, det! Nu ska jag sjunka ner i soffan med kaffekoppen och tidningen! Macen får nog följa med också, så jag kan titta in till er andra! ;) (Sorry, att jag inte hunnit med det så mycket som jag brukar!)

Ha en fortsatt fin fredagskväll!


Maria

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att du varvar ner och hoppas helgen fortsätter så. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ja en tuff vecka är slut men nu tar vi helg! Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Gör om gör rätt!! Klart jag vet att du inte har:) Tittar på fotboll samtidigt och blev lite ofokuserad:) Förlåt.
    Ha nu en riktigt mysig kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info om tapeten. Men jag hittar den inte på Boråstapeters hemsida, kan den ha utgått?
      Hittade en liknande hos Laura Ashley.
      Kram

      Radera
  5. Va? jag trodde du skulle ha värsta Tacopartyt.. Ha det bra och varva ned, Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så skönt att bara få slå sig ner och känna lugnet och tystnaden! De stunderna är guldvärda tycker jag!
    Må så gott
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också det har varit mycket ett tag, jag hoppas att det snart lugnar ner sig. Känner att jag behöver en liten vilopaus. Snart är det semester men det är några veckor kvar. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Låter som en skön kväll! Just detta att bara få vara...och njuta av lugn och ro!
    Ha nu en ljuvlig helg! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Skönt att inte ha nåt inbokat. Det har inte vi heller. Bara några "kanske"-saker. Tar det som det kommer.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Trevlig helg! Pionerna blommar vackert nu.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Så skönt det låter. Det är något visst när man får sina egna stunder./Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...