tisdag 24 juni 2014

Allsång, hembakt och nedräkning!

Tisdag!


Sista jobbveckan före semester! (Sen ledig 5 och en halv vecka!) Åh, längtar, längtar! Verkligen nedräkning nu! Jag är ledig två veckor innan Mannen i mitt liv börjar sin semester och jag ser verkligen fram emot att få röja, städa och komma ikapp på alla fronter här hemma. Jo, det är sant, jag ser faktiskt fram emot det! Jag blir lite "tokig" när det inte är ordning på saker och ting ;) Perfekt att ha ett par veckor att komma ikapp, på i lagom takt ;)  Sen kan vi bara koppla av och göra det där roliga. HA SEMESTER! =)
Idag kom jag hem till doften av nybakat! Minstingen får sina ryck, och nu blev det en kladdkaka. Mmmm.... perfekt till premiären på allsången! Tisdagsfika, ni vet... ;) 
Nu ska jag ta en titt bland mina tyger, har fått en beställning på ett par kuddar och det är hög tid att börja! Har varit så mycket ett tag nu, så det har liksom skjutits åt sidan.... Ska också titta in till er andra och läsa ikapp lite ikväll ;) 



Tänker ni se Allsång på Skansen ikväll? Kanske någon t o m är på plats i Stockholm?!


Maria


9 kommentarer:

  1. Jag har också bara denna veckan kvar till 3 veckors semester ihop med min sambo, inplanerat absolut ingenting utan vi ska ta dan som den kommer :) Härligt med 5½ veckors semester.

    Tänkte nog också slå på TVn när allsången går igång.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt att semestern är så nära. Så vacker bukett, gillar ängsblommor. Jag får inte mycket gjort inne, är mest ute och fotar växter:) Och äter lååånga frukostar ute.
    Spännande med kuddbeställning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men gud så härligt med nedräkning inför semester. Själv får jag streta på i 5 veckor till, gaaahhhh känns som en hel evighet. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Doften av hembakt är så ljuvligt även om jag försöker låta bli att äta kaffebröd. Hundkex i mjölkannan är väldigt fint och somrigt. Jag börjar jobba igen på måndag, två veckor sen, sen är det långledigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Å så mysigt att komma hem till nybakat! Underbart!

    Missade tyvärr Allsång, men kan tänka mig att det var ett härligt program :)

    Ha en fin kväll,

    Tatjanis

    Just ja, tävling inne hos mig, kika in vett'ja!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt med så lång semester! Perfekt att få var hemma själv ett tag och "röja" :)
    Här såg jag en del av Allsången, tyckte Petra skötte sig bra, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Men åh vad härligt med semester! Förstår helt vad du menar att man blir tokig när det inte är ordning och reda!

    Kuddar låter spännande, syr du alltså? Nyfiken!

    Kram Malin
    ps. hatten är på väg! :-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade hit via en annan blogg! Jodå, nog såg jag Allsången ikväll, tyckte också att Petra skötte sig bra!
    Jag är också ursprungligen från Dalarna, men har bott längre i huvudstaden nu....tiden går fort!
    Skönt att ha semester snart! Jag har just börjat på min första vecka! Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Men åh vad lyxigt att vara ledig så länge i sträck! Njut av det! Jag har bara dryga 3. Jag minns att jag kunde ta fem, eller om det till och med var sex, veckor då jag pluggade och jobbade på sommaren emellan. Så härligt. Konstaterade att det var stor skillnad mellan fyra och fem veckor.

    Kollade också på Allsången. Härligt att det är igång. Tyckte Petra gjorde ett bra jobb.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...