söndag 22 juni 2014

Söndagsbilden - Den blommande vinlådan

Borta bra men hemma bäst!

Precis hemkommen från en midsommarhelg i Dalarna. Borta bra men hemma bäst, det är något jag verkligen skriver under på! Jag gillar mitt hem väldigt mycket, och jag fylls av en skön känsla när jag kliver upp på vår porch.

Blommor och annat som välkomnar. Söndagsbilden denna söndag får bli planteringen i vinlådan. Jag har ju samlat på mig ett antal vinlådor i trä de senaste åren och de används till bl a att förvara fula kokböcker, tidningar och diabetesprylar i. Nu har jag planterat blommor i en av dem. 

Hade gärna suttit där ute med kaffekoppen just nu, men hu vad kallt det är! 12 grader och regn... På midsommaraftons natt när vi gick och lade oss så var det drygt 3 grader... Midsommar, ja... återkommer med några bilder en annan dag ;)


Vill ni se fler söndagsbilder, så hittar ni dem hos FABRIKEN!


Maria

15 kommentarer:

  1. vad fint! Ja borta bra... Kyligt värre är det här med, hatar att frysa på semestern. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint på din porch! Blommor i lådan var jättesnyggt!
    Men håller med , inget uteväder att tala om, jag kurar framför brasan!

    SvaraRadera
  3. Fint med plantering i lådan! Mysigt med er veranda men kanske kallt att sitta där nu... Jag satte mig ute med en kopp te innan men jag fick gå in! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Fint med blommor i vinlådan. Här är 19,5 grader och ganska skönt, blåser lite men vi har lä på baksidan så det blir middag där idag. Ha en fin söndagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Vackert! Ja det är synd att det är kyligt, härligt med sol ändå.

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Vilken bra idé, det ska jag komma ihåg!

    Ja nu är det kallt! Jag myser inne och läser ikapp allas bloggar :-). Och svarar på ett par mail hihi :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Håller med dig. Borta bra men hemma bäst!!
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Så fint du planterat i vinlådan. Skulle gärna sitta där på din fina porch med en kopp te. Här har vi runt 18°, men blåsigt. Visst är det skönt att komma hem, man jag hade gärna stannat några dagar till på landet nu.
    Vilken tur att det var "dina" rottingstolar jag köpt. Jag var inte riktigt säker på att det var samma. Det var ju hos dig jag såg dem först och blev "kär":) Nu vill jag ha en till:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Oj vad fint! Snyggt till rottingstolarna dessutom.
    Synd att det är så kyligt att man knappt vill vara ute...
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Håller fullständigt med dig - älskar att komma hem! Superfint med rottingstolarna på porchen och blommorna i vinlådan...
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Visst är det så och så fint och härligt det ser på er porcho! Jättesnyggt med trälådan :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Visst väl att vi skulle tagit med oss en vinlåda från vingården i helgen ;)

    Jättefint!!

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt fin låda! Älskar sådana där lådor.... Jag har själv några gamla äpplelådor som jag har lite överallt, och flyttar runt på.... :)
    Ha en fin måndag,
    kram Jennica

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig låda att plantera i :) Jättefint hos dig. Där skulle man sitta om värmen bara ville komma.
    Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  15. Burr så kallt det var. Men vilken värmande fin veranda ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...