söndag 15 juni 2014

Söndagsbilden -frösådd

Veckans söndagsbild


Fröpåsar och nya handskar. Jag har sått frön idag. I sista minut, typ... (frösådd apr-jun, enligt påsen) Jag gillar det där med trädgård, men mina kunskaper är inte så mycket att skryta med ;) Jag sådde fröna i en stooooor kruka. Visst det står på påsen hur många metrar det räcker till om man sår på land, men hur 17 ska man veta hur många frön det ska vara i en kruka??? 
Jag strösslade på ett rejält gäng av den höga sorten i mitten och så strösslade jag de andra runtom, återstår att se vad det blir! Misslyckas jag så har jag ändå provat och fröpåsarna hade jag fått, så det är ingen förlust ;) 


Fler söndagsbilder hittar ni hos FABRIKEN!


Maria

6 kommentarer:

  1. Lycka till med sådderna. Blir det för trångt är det ju bara att flytta på några småttingar till rabatten eller annan kruka.
    Tack för din gulliga kommentar, så glad jag blir:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja vad gäller frösådd är jag helt nollställd så jag kan inte ge några heta tips! Jag har inte bestämt mig om jag ska bo kvar i Enköping i augusti eller om jag ska ta ett sent tåg hem! Hoppas att du kommer också!

    Godnatt och kram //Jenny

    SvaraRadera
  3. Duktig du är! Jag tillhör också de som vill ha en stor fin trädgård men är usel på kunskapen om att sköta den ;) kram Suss

    SvaraRadera
  4. Ha Ha! Du kan ju alltid gallra lite om det blir för tätt. Jag tror det kommer bli fint. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Det kommer säkert att blomma, du har nog mer gröna fingrar än du tror;))
    Ska bli kul att se resultatet!

    Ha en skön måndag nu vännen!
    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där... står det att det ska räcka till 18 meter, hur gör man då i kruka?
    Har läst att det där med "räcker till" och "mellanrum" är tänkt för proffsodling, typ. Såna som odlar hela land med blommor.. Jag brukar också strössla på rejält, så kan man gallra sen (ta bort dom som ser ämmligast ut). Det är oftast inga stora pengar som står på spel. Sen kan du ta egenuppfödda fröer till nästa säsong... Snart kommer katalogerna för vårens lökar, då blir det svårt att bestämma sig igen.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...