lördag 7 juni 2014

Firat både blå-gult och vovven ;)

Blev det något firande igår?


Jag kan väl ärligt erkänna att vi inte firade Nationaldagen speciellt stort här hemma i Villa Wiker ;) Mannen i mitt liv skruvade upp fästet till fasadflaggan (som stått undangömd i ett hörn i över ett år...) sent i torsdags kväll, så igår morse tassade jag ut och satte upp den. 
Annars blev det inte så mycket firande, Mannen i mitt liv tjänstgjorde som bogserpilot på segelflygfältet hela dagen. Jag och Mellantjejen uträttade en hel del ärenden inne i Uppsala. 

Köpte bland annat det där bordet till porchen, så vi gjorde en rokad bland borden på baksidan och så njöt vi av "Nationaldagsfika", jag och alla fyra döttrarna. Mysigt!

Blå-gula "dammsugare" och hemgjorda chokladbollar. Limesaft i tomma pucko-glas med blå-gula (eller ja, de är turkos) sugrör. Och så bordsflaggan!

Så firade vi den här äldre stilige herren! Snart pensionär ;) Åtta år fyllde han igår, vår stora vovve, Rufus. Han firades med grisöron, vilket verkar vara en riktig delikatess att döma av hans glädje ;) 

Så såg vår Nationaldag ut, och den avslutades med middag utomhus. Nu är sommaren här "på riktigt"! =)


Maria

6 kommentarer:

  1. Det verkar ju ha varit en kanonfin nationaldag. Vilken bra ide att dricka ur tomma glasflaskor.

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina Rufus! Mysig nationaldag ni haft.
    Tack för tips, ska kolla efter turkos och guldiga armband. Vi åker till Marina 4 juli. Split besöker vi kanske 2-3 ggr när vi är där nere.
    Ha en fortsatt fin helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Kul med lite nytt. Ser så gott ut med fika... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Grattis till Rufus, vilken söting!!
    Låter som ni hade en mysig Nationaldag. Här blev det fotbollsmatch och middag på restaurang. Har varit SÅ Jetlagad efter resan så jag ber om ursäkt att jag inte ens "orkat" att kika in hos dig. Jag har nästan kunnat STÅ och sova... Men nu känns det bättre så jag måste uppdatera mig på allt jag missat här hos dig!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Åhh vad stilig han är och det måste vara världens vackraste hund. Stort Grattis till honom.
    Här firades det inte alls. men lite blågult fika hade man ju kunnat kosta på sig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så mysigt att fira med döttrarna! Såå söt denne "herre" är!! Menar såklart Rufus...hihi.
    Här firades det inte speciellt mycket, heller! Ha en fortsatt mysig Pingstafton! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...