måndag 16 juni 2014

Ny favoritklänning och hur svårt kan det va´? ;)

Att jag tokgillar klänningar...


det har väl knappast undgått någon??! (I alla fall inte er som följt mig ett tag ;)


En ny favorit är denna från Joy, som egentligen går under kategorin tunika i deras sortiment. Men för mig som inte är så lång (typ 160,5 cm) så blir det en lagom klänning! Ni hittar klänningen HÄR (Om någon undrar över stl så har jag S på min, och jag är en 36-38 i normala fall) och jag kan verkligen rekommendera den, superskön! 


Passar bra till den fina sjalen jag vann hos MARIA i våras. Men alltså... det där med att ta "selfies" och "dagens" (och bara det där med att ha koll på alla nya ord, haha... fram till för några år sedan var en "dagens" något man åt på restaurang, ju ;), det är inte  lätt! Nej, inte för mig i alla fall som aldrig tycker att jag blir bra på bild ;) Hur ska man stå? Hur och vart ska man titta? Ska man le? Med öppen mun, eller inte? Var gör man av händerna? (Om man inte håller i kameran ;) Handen i sidan? Eller lite nonchalant dra fingrarna genom håret? Hur ska man hålla huvudet? På sned lite, som en hundvalp? Nej, lätt är det inte... Hur svårt kan det va´ liksom??? ;) 

Hur är det för er? Är ni bekväma med att posera framför spegeln med kameran/mobilen i högsta hugg? Eller när ni ställer upp stativ och använder fjärrkontroll? ;)



Maria

13 kommentarer:

  1. Ja du det är inte helt enkelt att ta en selfies. Jag brukar undvika att ta på hela mig då jag upplever det som att jag blir stor som ett hus på grund av att jag är lite rund men naggande god hehe ( skämt åsido ) men jag är verkligen inte bekväm med att ta en helkropps bild, så det blir mest bara ansiktet. Men man knäpper många bilder innan man hittar någon som är ok.
    Ha en fin dag
    Gillar din klänning
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Du är såå fin i din nya klänning o visst är det svårt att ta egna bilder. Jag är ju bortskämd med en egen fotograf, men när jag tar själv sätter jag kameran på timer....lovar att det ser rätt roligt ut när jag springer fram o tillbaka som en toka....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg klänning, den sitter som en smäck. Roligt att sjalen passade till:)
    Jag tycker du är duktig på att fota selfies, den första är jättefin. Jag kan inte alls, så inga råd från mig:) Kommer kika in och kolla svaren du får, så jag med lär mig:) Tänk om vi bodde närmre så kunde vi "öva" ihop:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin klänning, jag tycker Joy har många fina klänningar! Har också handlat där en del!
    Och selfies, där har jag inga råd. Jag brukar klippa bort huvudet på mig själv ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg klänning. Du passar verkligen i den (det gör du i dina andra också, vad jag sett i o f s ;-)
    Selfies, nä hu. Det är inte kul. I min ålder har man dessutom div veck här o där att hålla reda på, hahaha...
    I spegel går väl ganska bra/lätt, fast man ser skum ut, och svårt veta vartåt kolla...
    Det är väl en vanesak. Bara att träna, sägs det... Jag tycker du är jättefin på alla tre bilderna.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. hehe där fick jag mig ett gott skratt, ja inte åt dig såklart men med dig för selfies är svårt, (jag har en del i mobilen, som jag ikke visat) vänster och höger hållet blir ju helt omvänt, eller så ser jag skitsur ut, le känns ju gör konstigt, jag är inte superbekväm att vara med på kort...ngn fjärrlösare har jag inte! Wiggo brukar ställa upp med en stor suck från tårna ;-)
    Snygg klänning, jag är också 160,5 så tunikor funkar som klänning här med!
    Jag har en "ben-selfie" i mitt inlägg idag hehe

    Må så gott
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Jättefin klänning, hela du är snygg. ja nuförtiden blir det dåligt med selfiesar här hos mig, använder foto som någon annan tagit de gånger jag lägger in bilder på mig själv. Det ser jag fram emot att du/ ni skaffar ett växthus i er trädgård, det är så skoj att se hur växterna gror och trivs.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Snygg tunika/klänning. Jättesvårt att ta bilder på mig själv och så känns det lite konstigt. Har inte ens hittat självutlösaren ännu. Fniss! Ha det bra bästa lagkompis Kraam Pia

    SvaraRadera
  9. Åhh, vad fin klänning, och den passade Selfies, känner jag mig inte bekväm i... Men ändå roligt att lägga ut ibland. Tar aldrig med mobilen, men med hjälp av stativ eller en familjemedlem, så brukar det gå att få till en selfie. Men ärligt talat så känner jag mig lite löjlig när jag står där.... men med lite träning kanske det blir bättre..
    Önska dig en finfin dag, Maria!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Både du och klänningen. Ja, fy vad jobbigt det var i början att stå framför kameran. Hade precis samma tankar. Ändå tills jag släppte taget, så att säga, och tänkte äh skit samma. Nu känns det bekvämare. Jag blandar med mobilbilder framför spegeln, kamera med stativ och fjärrutlösare och kamera med nån annan bakom. Det blir ju mer och mer bekvämt ju fler gånger man gör det. Eller mindre obekvämt, kanske man ska säga ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Haha va rolig du är.... jag skrattar så jag dör åt "dagens" haha...
    Jag känner mig inte heller bekväm alls och tar nog 18 miljarder bilder innan en duger.
    använder stativ och timer eller fjärrutlösare men den funkar inget bra. eller så fotar kajsa... men nä bekväm känner jag mig absolut inte och det där med hur man ska stå, titta och hålla händerna..haha gud så dum man känner sig. men det är ju helt klart roligare att se kläder på en kropp än på en galge. Sen är det ju jätte kul att ha ett ansikte på bloggerskan..;)
    hej förresten!
    Nu börjar jag komma tillbaks ner på jorden igen..
    ert pingstafton där i spat...å där hade jag gärna varit också...ååå va härligt.
    och er porch...man får liksom inte nog utan kan titta på bilderna hur många gånger som helst.
    Ha en fin dag nu!
    kram katarina

    SvaraRadera
  12. Ja jag fotar ju helst mat! Så jag har inga tips på bilder till dagens! Haha! Men det är kul att se bilder på bloggerskorna bakom bloggen så att jag ska bli lite mera generös med bilder på mig själv! Men jag gillar inte att bli fotad! Min svåger fotar jättemycket och han säger att jag är den svåraste han vet att fota...

    Kram jenny

    SvaraRadera
  13. Tack för tipset. Fin klänningen/tunikan som ser riktigt skön ut. Måste nog klicka hem en till mig själv./Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...