söndag 8 juni 2014

Söndagsbilden - På vår porch

Inte bara en, utan flera...


En hel serie söndagsbilder från vår porch!

Jag har köpt det där bordet på det stora blå-gula varuhuset (passande nog i fredags, på den blå-gula dagen ;) nu. Bordet som bara kostar hundralappen och knappt en tjuga därtill ;) 

Gillar den mer ombonade känslan det gav med rottingstolarna och bordet i brunt.

I torsdags sprang jag på "blomrea" vid byns lilla närbutik. Den vita fina rosen för en tredjedel av ordinarie priset, som var 150 Kr ;)  Fynd, eller hur!?

I fredags slog jag till på den där paddeln som jag haft i tanken jag vet inte hur länge...? Mannen i mitt livs kommentar när han såg den - "jag såg nog vad du släpat hem... ;)" För det är så han tycker med glimten i ögat över mina projekt ;) Den här paddeln är nämligen ett projekt. Den är visserligen rätt snygg som den är, men jag har andra planer för den ;)
Ni får se, när det blir klart. Någon gång under semestern kanske ;) 



Sista bilden får bli den vackra fuchsian som sitter i hinken på väggen. Och vill ni se fler söndagsbilder så tittar ni förstås in hos FABRIKEN!



Maria

10 kommentarer:

  1. Underbart Maria! Härliga bilder och fina blommor. Jag ska också köpa fuchsior . Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ni har det så fint! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Superfint..
    Fin paddel där oxå, helt rätt att ta med den hem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också det ser mer ombonat ut med rottingstolarna! Du har så fint på verandan :-)
    Jag börjar också projekt med detaljer/saker kul att se vad du har tänkt att göra!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Er porch….gissa vad jag tycker om den? Gissa hur fin jag tycker den är?
    DEN ÄR UNDERBAR!

    Blir alltid glad när du visar bilder och jag får den där känslan att jag vill sitta där ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni fått några trevliga stunder på er porch redan. Spännande att se vad det blir av paddeln!

    SvaraRadera
  7. Så fint!
    Och det är nu man ska fynda växter. Den vita rosen är jättefin! Lyckos dig...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Åh, du har en porch! Det är min dröm..... :)
    Vilken härlig blogg du har!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Så fint så fint! Spännande att se vad det ska bli av paddeln!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...