fredag 27 juni 2014

Efterlängtade ledighet!

Äntligen!


Nu slänger jag undan jobbväskan och hoppas på picknickar med stråväskan istället! 
Som jag har längtat den sista tiden. Längtat och väntat på denna fredagen. Sista jobbdagen innan en 5,5 veckors lång semester. 
Det var en seg dag på jobbet, trots tårta och första vinst i vårt trevliga lotteri som vi kör en gång i månaden. Tårta som avtackning av några kolleger. Känns alltid lite vemodigt på något vis när någon väljer att lämna stället... Men det är väl så det är, var sak har sin tid, kolleger kommer och går. Tur att det är fler än jag kvar av oss som varit med från starten januari 2006...
Jag har inlett min ledighet med att stryka och plocka i tvättstugan. Minst sagt välbehövligt! Jag står stand-by ikväll för hämtning av dotter i grannkommunen, och Mannen i mitt liv är ute med jobbet. Annars hade jag helt klart firat med bubbel istället för strykning.
Kolla in den superfina stråhatten på bilden! Den kom på posten igår. Beställd från Malin med bloggen The Place To Be. I sinom tid kommer hon att ha öppnat sin webshop, och det ser jag fram emot! 

Kanske den vackra hatten får hänga med ut till Fjäderholmarna nästa gång? ;) Eller så hamnar den bara på väggen? Snygg vilket som!




Maria

4 kommentarer:

  1. Så härligt!! Semesterkänslan är så skön. Jag har haft två veckor redan, men har flera kvar:)
    Vilken snygg stråhatt, jag har kikat efter en men inte hittat någon. En stråväska står också högt upp på önskelistan, ska kolla i Marina om de har något där.
    Ha en underbart skön semester
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så härligt med semester nu :-) du får ta ett glas bubbel imorgon med mannen ;-)
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Grattis! både till semester och till hatten. Ursnygg. Ska byta ut bandet på min, till en med pärlor och annat... Nu ser jag att det är såna snäckor... har några armband som jag kan "skrota". Ett lagom pyssel här i helgen, när det ändå är kallt och regnar. Visserligen slipper man flygfän, men det är inget vidare att gräva när det är så här...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Tjoho vad fina bilder du tagit!!! Kul att du gillar hatten, jag tycker också att den är ursnygg :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...