tisdag 3 juni 2014

Tisdag - Lillfredag! ;)

Flera av er känner till vår lilla tradition här hemma.


Jag tänker på den där säkert 15:åriga traditionen med "tisdagsfika". Det började med en citronpaj med marängtäcke och man vet aldrig var det slutar ;)
Ikväll mumsar vi dock inte på sötsaker,(förutom melonen då, som är riktigt söt) utan det blir charkuterier i form av serranoskinka och korv. Lite goda ostar, kex och toppat med lite päron/fikonmarmelad så är tisdagsfikat fulländat!

Förresten vet ni om att det är "Lill-fredag" idag? Vi fastslog det på jobbet idag. Veckan blir liksom lite lättare då ;) Måndag, Lill-fredag, Lill-lördag, Torsdag (som dessutom är "helgdagsafton" just denna veckan! ;), Fredag, Lördag och söndag! Perfekt va!? ;) I alla fall för mig som ju inte är överlycklig över just ordet/namnet Tisdag ;) 

Livet är till för att njutas och då passar det ypperligt med fika på en tisdag, och kalla det Lill-fredag ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Ohhh, så gott! Själv körde jag ett hårt pass på gymmet och löpbandet idag (halv storm och regn ute), så då fick det bli inomhusträning, så jag ska smaska på en god fruktsallad till tv:n en liten stund innan kudden ska värmas upp! Men ert fika såg klart mycket godare ut...
    "Lill-fredagskram" från Kate

    SvaraRadera
  2. Åhh så gott! Perfekt vecka ni har hittat på. Den köper jag direkt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Det är så gott med serrrano och ost, äter det ofta på mackan:)
    Jag hoppas veckan blir bättre än hur den startat, så vi också kan njuta av långledighet tillsammans.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att tisdagar är veckans läääängsta dag!!!
    Men idag gick den fort, vabbade och mormor o morfar kom på besök
    Så härligt med Köpenhamn!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Gillar er tradition! Skulle behöva en sådan vi med ;-) och Lill-fredag på en tisdag tycker jag låter som ett bra namn! Själv ska jag bara jobba endast 2 dagar denna vecka i och med att vi kom hem från New York igår, så det känns ju som en bra start! Ja, herregud vilken STAD!! Och vad vi hann med... nästan som ett New York Maratonlopp, haha! Ja, du får gå in själv och se... :-)
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Åh så gott! Det tisdagsfikat hade jag velat ha ;)
    Tack för ditt tips om bokstäverna, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Haha va rolig du är!
    Lill fredag...den var bra..;) Himmel så gott det där såg ut.
    å duuuu jiiiiises vilka bilder från Danmark.. ååå nu vill jag också åka dit!
    De har verkligen mycket vackra hus i Danmark.

    å ja...fniss... jag hade fick tillåtelse av kocken att ha bilden kvar...haha..
    Marrakechklinker var vi sugna på till golvet först men så är det så många som säger att det är svårt att hålla rent och att få det riktigt snyggt...som vägg blir det säkert bättre..;) För snyggt är det herregud så snyggt det är!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Hehe, det där uttrycket ska jag komma ihåg :-) Lillfredag... perfekt ju! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Are there similarities between the a couple or are they completely different from each other.

    Indeed, if you follow the line of 'logic' suggested by cosmic ordering,
    you could write down that you've won the lottery and win it ' without having bothered to purchase a ticket.

    The Toronto Disability lawyer specializes in disability claims and compensation for the
    victims or the injured so that they get the compensation they are entitled to.


    Feel free to visit my web page: gary neinstein lawyer - plus.google.com -

    SvaraRadera
  10. Härligt med traditioner!! Denna tisdagsfika...ser väldigt god ut...mmmm. Ost och fikonmarmelad...på ett kex..visst är det gott!!
    Ha nu en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Mums vad gottigt det där såg ut då, vattnas i munnen på mig.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...