lördag 7 juni 2014

Det var ju faktiskt pingstafton!

Helgerna avlöser varandra


Måste bekänna att jag faktiskt inte hade en aning innan, om att det var pingstafton idag! Sedan man tog bort den lediga röda måndagen, känns det som att pingstafton är en helt vanlig lördag. Någon som tycker lika?

Lite synd tycker jag, att vi inte kunde få både Nationaldagen och Annandag pingst som lediga dagar. Nåja, det har varit en helt vanlig lördag i alla fall här hemma. Besökt återvinningscentralen och lämnat skräp, planterat billiga blommor som fyndets på lilla närbutiken på byn. (Visar vad en annan gång) Druckit lite kaffe och sippat på sommarens första Aperol Spritz. Gillar ni den? 

Och så har vi lagat de där försvinnande goda hamburgarna som jag tokgillar! Miami surf´n turf... Jag säger bara det, måste vara den godaste burgaren jag någonsin ätit?! Lite pyssel i köket med att koka både lökrelish och bbq-sås. Skaldjursmajon är enkel att röra ihop i alla fall ;)  Men med gott sällskap och stor hjälp av ena tvillingdottern, så gick det galant! Och det är helt klart värt "besväret" jag lovar! (Någon som vill veta hur man gör? Hojta till)

Vi serverade dem tillsammans med Lantchips och lite grönt i de fina korgarna från Leila´s generalstore och i hamburgerfickor från Ica. Gillar rolig, fin dukning, så blev så glad över både fickorna och korgarna när jag hittade dem. 

Det blev faktiskt ett bad också här på kvällen. Lite bubbel i glaset och massagestrålar i ryggen gör gott för både kropp och själ ;) Vi är så glada över vårt bad, har haft det nästan exakt ett år nu, och utnyttjar det flitigt året om!

Det var min pingstafton ;) Vad har ni gjort? Har i också haft fint väder? 

Fint väder ja... ooops "glömde" visst helt bort att jag hade målningsjobb i helgen... ;) 



Maria

7 kommentarer:

  1. Oh vad det ser mysigt ut i ert bubbliga möte. Snyggt och jätte New England stil där också. Håller med dig om Pingstafton. Det känns som en vanlig lördag, fast jag försöker komma ihåg att det är Pingstafton bara för att få en anledning att fira lite extra med god mat och snygg dukning. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt och burgarna ser försvinnande goda ut!
    Måste fixa spabad nu! Blir väldigt avis när jag ser dina bilder.
    Pingsten har "försvunnit" i samband med att måndagen inte är röd längre.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag var tvungen att kolla att det var pingstafton i kalendern... Stämde inte riktigt på "kontoret".
    Dom små korgarna skulle vi ha haft till vår mat igår, Pulled turkey. Perfekt att servera ur! Ni har så fint på porschen... jag gillar inte att bada, men det ser onekligen skönt ut på bilderna!!
    Och stort GRATTIS till fina Rufus i efterskott!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det! Måste vara guld värt med ett sådant spabad.
    Jag vill gärna veta hur man gör, det ser så gott ut:) Vi grillar en del hemmagjorda hamburgare, men då blir det bara de "vanliga" tillbehören.
    Tänkte inte heller på att det var Pingstafton. Vi var och köpte en trimmer, annars lugnt och skönt.
    Ha en fin söndag i solen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ha ha, underbara bilder. Vi njuter också av vårt spabad vi har utomhus, det finns liksom inget bättre. Champange är ju inte heller helt fel.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Dom där burgarna ser ju hur goda ut som helst. Vill också ha recept.
    Här cyklades det för fullt och bubbel blev det en del av också.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Precis, jag upptäckte också att det var pingsafton samma dag. Tror jag läste det på nån skylt i nån butik då vi var med husvagnen till Mariefred i helgen.

    Det ser så mysigt ut med de där bubbelkaren!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...