måndag 30 juni 2014

Porchpynt ;)

Passade på att knäppa några bilder, när jag kom hem från min powerwalk i morse.


Kolla in mitt "nya" tennisracket på väggen! Snyggt va´?! 

Jag köpte ju ett för något år sedan, på Tradera, som hänger i hallen. Nu hittade jag detta på byns "prylbod" för bara några tior (Säkert bara en tredjedel av priset av det första jag köpte!) och stod och tvekade en stund om jag skulle köpa det. Ja det var ju inte priset jag tvekade över, utan var jag skulle ha det? Så kom jag ju plötsligt på det... på porchen så klart! Tokgillar vintage-prylar!


Hängde upp den på en spik som redan fanns där. Men eftersom våra fönsterluckor har kommit och ska upp där, så får jag ju hitta en annan plats ;) 

Det är detaljerna som gör det, och det kommer bli perfekt när alla luckorna är på plats! Räcket som vi beställde har också kommit. Det ska bli spännande att se hur det blir! Sen är det nästan bara min "porchswing" som fattas! Min häng-gunga som jag sett framför mig ända sedan vi ritade huset och köpte tomten! Det är liksom inget som ligger bland det översta på prio-listan.... ;)


I vinlådan trivs lobelia och pelargoner.


Kaprifolerna har växt till sig! 
Likaså rosorna! Fulla i knopp!

Även de andra blommorna i rabatten har vuxit på sig, tycker jag.


Det kommer bli bra när de vuxit till sig ännu mer och våra grindstolpar kommer på plats också. 

Ser att grusgången behöver rensas igen. Det ska läggas marktegel där så småningom, så slipper vi ogräs. Förhoppningsvis. 

Ja, det blev ju betydligt fler bilder än bara på mitt "nya" tennisracket, som det var tänkt från första början att jag skulle visa er ;) 


Maria

12 kommentarer:

  1. Det växer så det knakar hos dig. Knopparna på rosorna ser verkligen lovande ut.
    Såklart du ska ha en porch-swing (kapa ben på snygg träsoffa och rejäla kedjor,,,så tänker jag...). Så man kan gunga och dricka is-the i såna Mason-jars med randiga sugrör... Ett svenskt Hamptons, säger jag bara. Tennisracket och allting... så himla coolt!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig entré! Vad fint ni har det.

    SvaraRadera
  3. Det växer på bra hos dig, rosorna ser så fina och välmående ut och kaprifolen sträcker på sig.
    Snyggt med ett racket som detalj! Det är verkligen detaljerna som gör helheten. Ska bli roligt att se hur det blir med staket och fönsterluckor. Och hänggungan:)
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Kul när man hittar detaljerna för ynka tior!
    En gunga hade ju verkligen varit fint!

    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fina bilder på huset! Det är verkligen fint. Tänk så bra det blir med fönsterluckorna och staketet!
    Så kul, att det som du planterat växer och frodas!!
    Ha nu en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen skapat en härlig porch o din gunga o luckor kommer bli pricken över i:et. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Jätte fint pynt. Jag ska minsann också bege mig till den roliga butiken. Kanske jag hittar något som jag behöver. Det växer bra hos dig ju.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Racketen passar verkligen till huset. Du förstår om jag skulle smälla upp ett tennisracket på ett 70-talshus... ha ha ha!! Ja, porsch-swingen.... så mysigt. Du & mannen gungandes där i!
    Mycket fina blommor du har, växer så det knakar!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har det, racketen är verkligen en snygg detalj till ert hus.
    Supersnyggt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Den där racketen gjorde sig ju utmärkt där på väggen, så snyggt! Gillar verkligen er porch också. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. Ni har det så fint där ute på er uteplats. Kan du på onsd morgon/fm?
    maila mig om du vill. kramkram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...