lördag 22 oktober 2011

Wikers upp-och-ned-vända liv... ;)

De flesta kan nog tänka sig hur mycket jobb det är med att bygga ett hus... Men många tänker kanske inte på hur livet runtom förändras?
Hos oss är det lite upp och ned nu, med rutiner i vardagslivet.

Exempelvis så brukar vårt hem vara nystädat inför helgen. Men inte denna helg. Nä, imorse kom vi upp och möttes av strykhögar, disk och hundhår... Inte världens bästa start på en helg. Men enda dagen som jag kunde haft tid till att städa var i torsdags, och då var jag på stan med Minstingen. Och det var inte enbart av nöje, faktiskt! Utan hon behövde ett par skor till dagen efter. Rätt nödvändigt stan-besök med andra ord. Resten av veckan har varit fylld med jobb och övertid. Så det var bara att ta fram dammsugare och mopp och påbörja städningen imorse, innan skjuts till stallet ;) Undrar om jag nå´n gång har städat en lördagförmiddag???!!! ;)

En annan sak är ju att vi ses inte alltför mycket, på vardagar, jag och Mannen i mitt liv. Båda jobbar vi heltid och ofta mer än så. Fritiden ägnar Mannen nästan varje ledig minut till husbygget och jag försöker hålla ställningarna hemma vad gäller mat, tvätt, städ m.m. Trötta är vi förstås båda två och då är det tyvärr lätt att saker och ting ibland missförstås och tonen kan bli aningen irriterad.

Som imorse, då jag pekade på en duschhörna till fyndpris i ett reklamblad, då minsann fick jag höra att jag fokuserade på fel saker och inte var intresserad av vårt husbygge ;) Ja, ni hör ju själva... Jag som tycker att jag inte har mycket annat i huvudet just nu ;) Fast det är klart... ventilationsrör och avlopp från nedervåning upp till övervåning med luftningar och allt vad det är, det erkänner jag att jag inte har så värst mycket intresse för. Än mindre vetskap om, när och vad som ska göras;) Men nog tycker jag väl att jag är med och intresserar mig??? Eller i alla fall intresserar mig för hur det har gått för honom varje kväll han varit där...

Aningen sur (?) drog Mannen i mitt liv, iväg till... husbygget förstås ;) Ja, ja... tänker jag... det går väl över. Och jag vet att han menar egentligen inget illa! Själv blev jag lite irriterad över att han åkte utan att ens säga hejdå. Sånt gillar jag inte! Man ska inte skiljas åt som ovänner... Men är det något jag inte är, så är det långsur, så det där glömde jag snart ;)

Kanske han blir piggare över ett paket med något han gillar ;) Hoppas det, för jag älskar i alla fall att ge bort små gåvor.


Ikväll ska det bakas pizza hos Wiker´s. Det är inte heller något som är "som vanligt". Lite festligare brukar det minsann vara. Men när Mannen i mitt liv föreslog att vi skulle baka pizza, så varför inte... det är ju så gott! Till det blir det ett glas rött i box. Box-vin hör inte heller till vanligheterna hos oss. Vi brukar dela en flaska rött, för att det är mycket mysigare och godare med ett gott flaskvin. Tycker vi i alla fall... Men nuförtiden, så brukar det inte bli mer än ett glas vin, eller möjligen ett och ett halvt. Detta på grund av att vi vill gå upp i tid fräscha för att ta vara på tiden på söndagen ;) Så då blir det box-vin, så slipper vi hälla bort resten ;) En positiv sak, är i alla fall att vi kan passa på att utöka vinförrådet på flaskor, samtidigt ;)


Hur som helst; jag tänker duka fint med servetter och nya blommor på bordet, så blir det i alla fall lite extra festligt till pizzan ;)

Och jag är övertygad om att Wiker´s får en härlig lördagkväll fylld med värme och kärlek!!!


4 kommentarer:

  1. Hoppsan! Det där känner man igen. Vi har ju byggt hela sommaren och jag brukar oxå få höra att jag fokuserar på fel saker. Hmm! Nåja tur att ni kan försonas över en god middag senare ikväll. Kram! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Gokväll vännen!
    Härligt att du inte är långsinnt!
    Kan förstå att det kan slita lite...just detta att bygga hus!
    Är övertygad om att mannen smälter..med fin dukning och god pizza!!
    Håller med dej om..att man aldrig skall varken somna el skiljas som ovänner!!
    Önskar dej en mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Kan inte låta bli att le lite när jag läser ditt inlägg:) så typiskt kvinnligt/manligt. Det blir nog en hel del när man bygger hus att ta i tu med. Men se fram emot hur fint ni kommer få det. Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Såklart man ska le, när man läser detta ;)
    visst är det lite typiskt kvinnligt/manligt ;)
    Kvällen blev toppen, som jag trodde, trots att Mannen råkade somna när pizzadegen skulle bakas ut, vilket brukar vara hans jobb ;) Pizzorna blev kanske inte världens vackraste, men jättegoda! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...