lördag 15 oktober 2011

Underbara Lördag!

Så var det lördag igen då. En helt vanlig lördag, med de vanliga lördagsbestyren. Ja, skjutsa till stallet och storhandla, vill säga.
Idag var ingen av de icke-ridande-tjejerna hemma, så jag fick åka alldeles solo, och handla, när jag släppt av "småtjejerna" i stallet.

I vanliga, vanliga fall, alltså när vi inte bygger ett hus, så brukar jag och Mannen i mitt liv åka och handla tillsammans. Det är inte ovanligt att vi då också äter en liten lätt lunch på något mysigt ställe. Som på Café Myntet i Sigtuna, till exempel... Men nu bygger vi ju hus, och Mannen har inte tid att åka med. Alltså heller ingen lätt lunch på Café Myntet...

Men idag fick jag sådan längtan att åtminstone få strosa en sväng på Stora gatan, i Sigtuna, så jag styrde bilen dit och gjorde mig ärendet att köpa lite vin, samtidigt ;).


Passade också på att slinka in i den jättemysiga butiken med kläder och inredning, för att köpa ett doftljus från Durance. De bästa doftljusen som finns ;) Tyvärr så fanns inte det som jag haft tidigare med cinnamon-orange, så jag fick ta ett annat.



Även om vädret idag var aningen grått, så är Sigtuna så himla charmigt! Med vattnet och de söta gamla trähusen.

Efter Sigtunabesöket, så for jag alltså till stora mataffären för storhandling. Även om jag egentligen inte är road av att köra bil, så måste jag säga att det är rätt okej att köra "nya" bilen (något begagnad men ny för oss) när man inte behöver trycka till speciellt mycket på gaspedalen, för att det ska hända en del...och hööög musik på... Då tycker till och med jag att det är kul ;)

Gjorde även ett besök i blomsterhandeln och köpte ett par kassar med blommor som arrangerades inne och imorgon ska jag fortsätta med uteblomstren.


Till kvällen väntades trerätters med champagne. Vi firar husförsäljning, bröllopsdag och "årsdag".


För en gångs skull hade vi köpt riktig champagne, annars har vi köpt mousserande vin... Mannen i mitt liv införskaffade den igår på min begäran. Han kom hem med den med orden " Måtte den vara god, för den var f-n inte billig... ;)"  Hrm.... säger jag... Vin i den prisklassen kan han köpa utan att höja på ögonbrynen och vad tror ni inte att hans flygintresse kostar? ;)  Champagnen var verkligen god och nu vill jag inte ha mousserande vin annat än en riktigt skön sommardag med jordgubbar till ;)


En mycket trevlig lördag börjar lida mot sitt slut, men innan den är riktigt slut, ska jag dricka upp det sista vinet tillsammans med Mannen i mitt liv:)



4 kommentarer:

  1. Härligt med så mycket kärlek. Stor kram till dig och ditt engagemang. Du är otrolig!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en underbar lördag! hls Victoria

    SvaraRadera
  3. God söndagsmorgon!!
    Vilken underbar lördag!! Sigtuna var såå längesedan jag var i....men mysigt!!
    Vilket underbart firande...god mat..osv..kan ju inte bli bättre!!
    Gör ni helt rätt i..att fira...det är verkligen livskvalitet!!
    Ha en underbar söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Men vad kul att du kom till Sigtuna. vi hade ju kunnat stöta på varann här:) Men jag befann mig i idrottscafeterian idag:) RC chocklad är annars ett café du måste prova nästa gång!
    Vilken härlig dag där dessutom champange fanns med som avslutning på dagen!
    Grattis till allt!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...