fredag 14 oktober 2011

Mina tankar idag...

Idag går mina tankar till min äldre syster och hennes man.
Och därmed också till minnet av min systerson.



Idag skulle nämligen deras son ha fyllt 25 år. Tyvärr så rycktes han ifrån oss under mycket tragiska omständigheter för snart tre år sedan, då nyss fyllda 22...

Jag beundrar min syster och hennes man, som orkat gå vidare i livet, när de mist sitt enda barn! Själv vet jag inte hur jag skulle ha klarat det, om det var något av mina barn... Men jag ser ju att det går...
Är det något jag lärt mig av detta så är det att njuta av livet och vara rädda om varandra! Vi vet aldrig hur länge vi har varandra...

Min syster svarar ofta "Man ska inte klaga" på frågan "Hur är det?". Jag tror jag förstår hur hon tänker... Klart man ska få beklaga sig över småsaker någon gång, men komihåg att ta vara på livet! Här och nu! Var glad åt det du har.

Som sagt, idag skulle han alltså ha fyllt 25, och jag är säker på att det blir födelsedagsfest uppe hos änglarna ikväll! ;)




7 kommentarer:

  1. Så sorgligt, men som du säger man går stärkt vidare och ser på livet med andra ögon. Tror också att han firar sin födelsedag hos änglarna.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Maria!
    Jag är övertygad om att han firas ordentligt!
    Ja du, det är det värsta som kan hända..att förlora ett barn!
    Deras son..och min äldsta är födda samma år.
    Vet ju..hur det kan vara..både genom mitt fd arbete..och sedan var det ju såå nära att min äldsta lyckats...för flera år sedan. Men "turen" var på hennes sida...är såå tacksam för det!!!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag..och skickar en tanke..till din syster och hennes man!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Gokväll!
    Hoppas att du haft en bra dag, trots allt!
    Du undrade vad jag har jobbat med? Jag har jobbat som polis här i stan. Varit i yttre tjänst i alla år1 Trivdes såå bra...men mina leder satte stopp för allt. Så nu har jag varit hemma på heltid i 11 år.
    Har som du då säkert förstår..formats en hel del av jobbet..och har det att tacka för mycket!!
    Önskar dej en fortsatt underbar kväll, vännen!
    Kram Annika

    Ps..phu..lång kommentar igen..tror snart vi får ses..hihi

    SvaraRadera
  4. Tänk jag tycker det är så orättvist när någon rycks bort så tidigt i livet. Men visst man måste ju går vidare, men det tycks väldigt svårt att förstå att dom drabbade orkar. Ha en go helg och njut av livet, Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fruktansvärt! Man vill inte tro att det kan hända.
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  6. Jag läser detta med en klump i halsen. Sååå fruktansvärt! All kärlek till din syster och din man!

    kram CC

    SvaraRadera
  7. Åh så sorligt, man har svårt att förstå hur man känner sig kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...