söndag 16 oktober 2011

Fönstren på plats!

Medan vi var i New York, så jobbade ett par snickare undan en del på vårt hus. Bland annat så har fönstren kommit på plats!










Sedan jag tog bilderna i torsdags kväll, har även det sista fönstret på ovanvåningen monterats. Nu fattas bara ytterdörrar och ett överljus som kommer om ett par veckor.

Nästan all isolering är också uppe på väggarna. Nu ska det på en plast, som Mannen i mitt liv börjat med i helgen, och sen det sista skiktet av isolering. Varmt och skönt blir det. och energisnålt :)





Här ska det in en dubbeldörr med överljus mellan sidoljusen.

Det känns verkligen som att det hänt en hel del, den sista månaden. Så synliga saker =)




7 kommentarer:

  1. Snyggt, Snyggt, Snyggt! Tur att ni ändrade till grått. Dubbeldörrar är ju också sååå snyggt! Avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Wow, det blir verkligen supersnyggt. Hihi, här hemma pratas också isolering, plast, etc. Dock skall byggfirman göra skalet helt klart, så huset blir tätt o klart utomhus. Sedan tar vi vid (hmm lite snickarhjälp blir det nog invändigt också). Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Vilket hus!! Bara såå fint...redan...hihi....
    Tänk när detta är helt färdigt, förstår att det är ngt av ett drömhus!!
    Önskar dej en fortsatt underbar söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Körde förbi bygget och de grå fönstren blir verkligen pricken över i! Jättesnyggt och sticker ut lite mot de andra husen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Men oj vad fint huset kommer bli!!
    Detta måste jag följa! ; )

    ♥ Mia

    SvaraRadera
  6. Älsakr dubbeldörrar! super snyggt!

    Jag vill maila dig en fråga men jag hittade ingen mail adress på din sida. Jag har en fråga. Vill du maila mig så jag kan få din adress?

    kram ♥ CC

    SvaraRadera
  7. Så snyggt det blir, spännande!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...